Maryamkohshari

وبلاگی برای انتشار محتوای دسته اول

Maryamkohshari

وبلاگی برای انتشار محتوای دسته اول

چگونه مثبت اندیش باشیم

چگونه مثبت اندیش باشیم ؟ تاثیر مثبت اندیشیدن بر روی سلامتی جسم و روان چیزیست ثابت شده است. بسیاری از بیماری‌ها با مثبت اندیشی از بین خواهند رفت. اعتماد به نفس و رهایی از استرس از دیگر مزایای مثبت اندیشی است. علاوه بر این قدرت مثبت اندیشی قدرت انگیزه را بالا می‌برد. از طرفی هم انگیزه بالا توان رویارویی با مسائل را فراهم می‌آورد.

مثبت اندیشی برای رویارویی با مسائل، میل به ترمیم و امید به توان ایجاد تغییر را ممکن می‌سازد. قدرت تصمیم گیری، اقدام به عمل و میل به پیشرفت کارها و در نهایت بهبود هر گونه عملکردی در گرو داشتن نگرشی مثبت است.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم به تکنیک های مثبت اندیشی بپردازیم. پس تا انتهای این مطلب با ما باشید.

یک سبک زندگی سالم داشته باشید

یک سبک زندگی که بر غذا خوردن سالم و رهایی از استرس تمرکز دارد به شما کمک میکند تا روحیه ی خود را مثبت کنید. به عنوان مثال سه بار ورزش کردن در هفته موجب یک روحیه ی مثبت تر می شود.

روز خود را مثبت شروع کنید

یکی از تکنیک های مثبت اندیشی شروع روز با مثبت اندیشی است. افراد منفی‌ باف تمایل دارند که روز خود را با فکر کردن به اینکه مشکلی پیش خواهد آمد، شروع کنند. به ‌جای آن، بر جنبه هایی از روزتان که میتواند خوب پیش برود و آنچه که در آن روز به دنبال آن هستید، تمرکز کنید.

اشتباهات گذشته را تجزیه و تحلیل کنید

برای پرهیز از اشتباهات گذشته و پیدایش دید مثبت به مسائلی که شما را به موقعیت کنونی تان کشانده است فکر کنید و به خودتان کمی زمان بدهید تا در آینده از اشتباهات مشابه پرهیز کنید. مدام جملات مثبت اندیشی را با خود تکرار کنید تا اشتباهات از ذهن تان خارج شود.

یک اعتراف روزانه داشته باشید

اعترافات، افکار مثبتی هستند که شما با صدای بلند میگویید تا خودتان را تشویق و ترغیب کنید. اعتراف شما میتواند هر چیزی باشد، از جمله‌ی «من یک روز خوب خواهم داشت» گرفته تا نقل ‌قول مورد علاقه ی خودتان. همچنین می توانید یک تفکر مثبت در مورد خودتان را انتخاب کنید و وقتی افکار منفی وارد ذهنتان میشوند آن را تکرار کنید.

باور کنید زندگی با موانع قشنگ است

زندگی برای همه سرشار از پستی ها و بلندی ها است و ممکن است در طول زندگی هر کسی، برای او حوادثی رخ دهد که بسیار ناگوار و تلخ باشد، اما تفاوت افراد مثبت اندیش با دیگران در این است که آنها می پذیرند که زندگی با تمام این موانع زیباست و معتقدند یکی از دلایلی که موجب لذت بخش بودن زندگی می‌شود، عبور از چالش‌های آن است. بدون شک اگر همیشه زندگی تنها با لبخند و خوشی همراه باشد بعد از مدتی شما دچار بی‌انگیزگی خواهید شد. چون هیچ دلیلی برای تلاش وجود ندارد.

بنابراین یکی از بهترین ویژگی های افراد مثبت اندیش همین است که آنها زندگی را با این موانع دوست دارند.

کارهایی را که دوست دارید انجام دهید

وقتی از انجام دادن کاری خوشحال می شوید و به انجام آنچه که دوست دارید ادامه میدهید، احساس نشاط پیدا میکنید. بنابراین بدون اینکه افکر منفی به ذهن راه دهید برای کسب موفقیت یک سرگرمی جدید یا فروش ابتکاری، چیزی را امتحان کنید که همیشه خواسته اید انجام دهید.

از شکست ها درس بگیرید

ما انسانها، کامل نیستیم. قرار است مرتبا اشتباه کنیم و قرار است از همین اشتباهمان درس بگیریم و تجربیات جدید کسب نماییم. چه در حرفها و افکارمان، چه در شغل و و یا در روابط‌مان با دیگران بهتر است از پی هر شکستی به دنبال یک درس باشیم. به جای اینکه روی این تمرکز کنید که من یک آدم شکست خورده‌ام، روی این تمرکز کنید که چرا من شکست خوردم و وقتی دلیلش را پیدا کردید به این فکر کنید که دفعه بعد چگونه باید عمل کنید. این همان روش تبدیل شکست به موفقیت است.

برنامه ریزی برای نوشتن پایان نامه

بخش روش ها اقداماتی را که باید برای بررسی یک مسئله تحقیقاتی انجام شود و منطق استفاده از روشهای خاص یا تکنیک های مورد استفاده برای شناسایی، انتخاب، پردازش و تجزیه و تحلیل اطلاعات استفاده شده برای درک مسئله، توصیف می کند. بنابراین به خواننده اجازه می دهد تا ارزیابی انتقادی روایی و پایایی کلی مطالعه. بخش روش شناسی یک پایان نامه تحقیقاتی به دو سوال اصلی پاسخ می دهد: داده ها چگونه جمع آوری شده یا تولید شده اند؟ و چگونه آنالیز شد؟ نوشته باید مستقیم و دقیق باشد و همیشه به صورت گذشته نوشته شود.

موسسه نوشتن پایان نامه پروژه دونی چندین نکته مهم را برای نحوه نوشتن پایان نامه در نظر گرفته است که می گوید:


اهمیت یک بخش روش شناسی خوب

شما برای برنامه ریزی برای نوشتن پایان نامه باید به دلایل زیر نحوه دستیابی و تحلیل نتایج خود را توضیح دهید:

خوانندگان باید بدانند که چگونه داده ها بدست آمده اند زیرا روشی که انتخاب کرده اید نتایج را تحت تأثیر قرار می دهد، و به طور گسترده ای، چگونه اهمیت آنها را در بخش بحث پایان نامه خود تفسیر می کنید.

روش شناسی برای هر شاخه ای از بورس تحصیلی بسیار مهم است زیرا یک روش غیر قابل اعتماد نتایج غیر قابل اعتماد ایجاد می کند و در نتیجه ارزش تحلیل شما از یافته ها را تضعیف می کند.

در بیشتر موارد، انواع مختلفی از روش ها وجود دارد که می توانید برای بررسی یک مسئله تحقیقاتی انتخاب کنید. پایان نامه پایان نامه روش شما باید به روشنی دلایل انتخاب روش یا روش خاصی را بیان کند.

خواننده می خواهد بداند که داده ها به روشی جمع آوری یا تولید شده اند که با عمل پذیرفته شده در زمینه مطالعه سازگار است. به عنوان مثال، اگر از یک پرسشنامه چند گزینه ای استفاده می کنید، خوانندگان باید بدانند که این پاسخ به پاسخ دهندگان شما پاسخ مناسبی را برای انتخاب داده است.

این روش باید برای تحقق اهداف کلی مطالعه مناسب باشد. به عنوان مثال، شما باید اطمینان حاصل کنید که اندازه نمونه به اندازه کافی بزرگ دارید تا بتوانید بر اساس یافته ها تعمیم داده و توصیه هایی را ارائه دهید.

در این روش باید مشکلات پیش بینی شده و مراحلی که برای جلوگیری از بروز آنها برداشته اید، بحث شود. برای هر مشکلی که پیش می آید، باید روشهایی را که به حداقل رسانده اند توضیح دهید یا اینکه چرا این مشکلات به هیچ وجه معنی دار بر تفسیر شما از یافته ها تأثیر نمی گذارد.

در علوم اجتماعی و رفتاری، مهم است که همیشه اطلاعات کافی ارائه دهید تا سایر پژوهشگران بتوانند روش شما را اتخاذ یا تکرار کنند. این اطلاعات به ویژه هنگامی که یک روش جدید توسعه یافته یا استفاده ابتکاری از یک روش موجود استفاده شده است، بسیار مهم است.


ساختار و سبک نوشتن پایان نامه

برای مراحل نوشتن پایان نامه در علوم اجتماعی دو گروه اصلی روش تحقیق وجود دارد:

گروه تجربی - تحلیلی به روش مشابهی که محققان علوم طبیعی را مطالعه می کنند، به مطالعه علوم اجتماعی نزدیک می شوند. این نوع تحقیق بر دانش عینی، سوالات تحقیق است که می تواند بله یا خیر پاسخ داده شود و تعاریف عملیاتی متغیرها قابل اندازه گیری است. گروه تجربی - تحلیلی از استدلال قیاسی استفاده می کنند که از نظریه موجود به عنوان پایه و اساسی برای تدوین فرضیه هایی استفاده می کنند که باید آزمایش شوند. این روش متمرکز بر توضیح است.

گروه تفسیری روشها در درک پدیده به روشی جامع و جامع متمرکز شده اند. روشهای تفسیری معطوف به تجزیه و تحلیل شیوه های معنی سازی موضوعات انسانی [چرا، چگونه یا با چه وسیله ای افراد کاری را انجام می دهند]، ضمن نشان دادن چگونگی ترتیب این روشها به گونه ای که بتوان از آنها برای تولید نتایج قابل مشاهده استفاده کرد. روش های تفسیری به شما امکان می دهد ارتباط خود را با پدیده های مورد بررسی تشخیص دهید. با این حال، گروه تفسیری نیاز به بررسی دقیق متغیرها دارد زیرا بیشتر بر دانش ذهنی تمرکز دارد.


توجه به محتوای پایان نامه

مقدمه ای در بخش روش شما باید با بیان مجدد مسئله تحقیق و مفروضات اساسی و اساسی مطالعه شما آغاز شود. به دنبال آن تعیین موقعیت روشهایی که برای جمع آوری، تجزیه و تحلیل و پردازش اطلاعات در "سنت" کلی رشته تحصیلی خود و در طرح تحقیق خاصی که برای مطالعه مسئله انتخاب کرده اید، استفاده می کنید. اگر روشی که انتخاب می کنید خارج از سنت رشته شما باشد [به عنوان مثال، بررسی ادبیات نشان می دهد که معمولاً از این روش استفاده نمی شود]، توجیهی برای نحوه انتخاب روش شما به طور خاص برای حل مسئله تحقیق به روش هایی ارائه دهید که در مطالعات قبلی استفاده شده است.

در زمان نوشتن پایان نامه باید موارد زیر را توصیف کند:

  • تصمیماتی که در انتخاب داده هایی که تجزیه و تحلیل کرده اید یا در مورد تحقیق کیفی، موضوعات و تحقیقاتی که بررسی کرده اید، گرفته شده است
  • ابزارها و روشهای مورد استفاده برای شناسایی و جمع آوری اطلاعات و نحوه شناسایی متغیرهای مربوطه، روشهای پردازش داده ها و روشهایی که برای تجزیه و تحلیل این داده ها استفاده کردید.
  • ابزارها یا استراتژی های تحقیقاتی ویژه ای که برای مطالعه فرضیه اساسی و سوالات تحقیق استفاده کردید.

نحوه نوشتن پایان نامه برای مقطع ارشد و دکتری

بیانیه پایان نامه جمله ای است که نکته اصلی مقاله یا مقاله شما را خلاصه می کند. معمولاً به پایان معرفی شما نزدیک می شود.. بسته به نوع مقاله ای که می نویسید پایان نامه شما کمی متفاوت به نظر می رسد. اما بیانیه تز باید همیشه ایده اصلی را که می خواهید به آن بپردازید به روشنی بیان کند. همه موارد دیگر در مقاله شما باید به این ایده بازگردند.

شما باید در اوایل نحوه نوشتن پایان نامه طرح اولیه، که گاهی اوقات آن را یک پایان نامه کار می نامند، تهیه کنید. به محض این که در مورد موضوع مقاله خود تصمیم گرفتید، باید در مورد آنچه می خواهید در مورد آن بگویید کار کنید - یک پایان نامه روشن جهت و ساختار مقاله شما را ارائه می دهد. اگر میخواهید با روش نوشتن پایان نامه آشنا شوید این مطلب را تا انتها بخوانید.

مرحله 1: با یک سوال شروع کنید

ممکن است از قبل سوالی در تکالیف خود داشته باشید، اما اگر اینگونه نیست، سعی کنید سوال خود را مطرح کنید. دوست دارید درباره موضوع خود چه چیزی را بدانید یا تصمیم بگیرید؟

در اینجا مثالی از یک سوال مقاله استدلالی وجود دارد که از شما می خواهد در یک بحث طرف باشید:

  • آیا اینترنت تأثیر مثبت یا منفی بر آموزش داشته است؟
  • اگر مجبور باشید یک مقاله نمایشی درباره یک اختراع مهم بنویسید، ممکن است بپرسید:
  • چگونه اختراع چاپخانه جامعه اروپا را تغییر داد؟
  • در مقاله تحلیلی ادبی درباره رمان Frankenstein، سوال شما می تواند این باشد:
  • مری شلی چگونه شخصیت ویکتور فرانکشتاین را به تصویر می کشد؟

مرحله 2: پاسخ اولیه خود را بنویسید

پس از برخی تحقیقات اولیه، می توانید پاسخ آزمایشی این سوال را تنظیم کنید. در این مرحله می تواند ساده باشد و باید فرایند تحقیق و نوشتن را راهنمایی کند.

اگر در حال نوشتن یک مقاله استدلالی هستید، پاسخ باید یک طرف باشد و در مورد موضوع موضع گیری کند.

اینترنت بیش از تأثیر منفی بر آموزش تأثیر مثبت داشته است.

اختراع چاپخانه به معنای دسترسی بیشتر افراد به اطلاعات بود.

شلی ویکتور فرانکشتاین را با نگاهی منفی به تصویر می کشد.


مرحله 3: پاسخ خود را توسعه دهید

اکنون باید در نظر بگیرید که چرا این پاسخ شماست و چگونه خواننده خود را متقاعد می کنید که با شما موافق باشد.

همانطور که درباره موضوع خود بیشتر می خوانید و شروع به نوشتن می کنید، پاسخ شما باید جزئیات بیشتری داشته باشد. بیانیه پایان نامه نهایی فقط موضع شما را بیان نمی کند، بلکه استدلال کلی شما را خلاصه می کند.

در مقاله ما درباره اینترنت و آموزش، پایان نامه موقعیت ما را بیان می کند و استدلال های اصلی را که برای پشتیبانی از آن استفاده خواهیم کرد، بیان می کند.

چگونه مقاله isi بنویسیم

چگونه مقاله isi بنویسیم ? نوشتن مقاله isi نیاز به یک برنامه مدون دارد. نه تنها مقادیر محتوا بلکه ساختار روش شناختی نیز باید در یک گزارش تحقیقاتی مشاهده شود. امروزه مطالعات زیادی در حال انجام است، اما تنها بخش کوچکی از آنها در مقالات منتشر می شود. یکی از دلایل عدم مهارت محقق در تهیه و تدوین ساختار یک مقاله isi است. پروژه دونی یکی از موسسات نوشتن مقاله isi است.

چگونه مقاله isi بنویسیم? براساس گفته این موسسه ساختار مقاله isi و تهیه گزارش تحقیق با توجه به روشی که در تحقیق به کار رفته متفاوت است. در طبقه بندی کلی، دانشمندان روش های مورد استفاده در علم را به دو دسته تقسیم می کنند. روشهای کمی که در آنها از داده های کمی در تحقیق (تحقیق میدانی) و روشهای کیفی که در آنها از داده های کیفی (تحقیقات کتابخانه ای) استفاده می شود.

مراحل یک گزارش تحقیق (مقاله isi) با توجه به روش اتخاذ شده در مطالعه با تفاوت هایی بیان شده است. از آنجا که هر دو روش در مراحل مقدماتی یکسان است و برای جلوگیری از تکرار، مراحل مقدماتی را به صورت جداگانه در اینجا معرفی می کنیم.

نحوه نوشتن مقاله ISI

بزرگترین و معتبرترین موسسه اطلاعات علمی در جهان که مقالات علمی پایگاه علمی ISI را منتشر می کند مخفف Information Scientific for Institute است. در حقیقت ، ISI پایگاه داده ای برای فهرست بندی جامع و پوشش مهمترین مجلات علمی منتشر شده در جهان برای تبادل اطلاعات بین محققان در سراسر جهان است. و توسط تامسون رویترز اداره می شود. هر مجله نمایه شده در وب سایت تامسون رویترز به عنوان مجله ISI شناخته می شود. البته لازم به ذکر است که موسسه تامسون رویترز قوانین و استانداردهایی را وضع کرده است که مجلات باید از آنها پیروی کنند و در صورت عدم رعایت آنها ISI را ترک می کنند. هر محققی که مقاله خود را در مجلات ISI منتشر می کند باید از اصول و چارچوب نحوه نوشتن و قالب بندی مقالات ISIآگاه باشد.

چگونه مقاله isi بنویسیم?

برای نوشتن یک مقاله isi باید مراحل زیر را طی کنید:

موضوع یا عنوان مقاله isi

عنوان مفهوم اساسی مقاله isi را نشان می دهد و باید به طور خلاصه موضوع اصلی تحقیق را نشان دهد.

عنوان مقاله isi باید جذاب باشد، یعنی باید به گونه ای انتخاب شود که باعث جلب توجه خوانندگانی شود که معمولاً ابتدا لیست عناوین را در یک مجله علمی می خوانند. علاوه بر این، عنوان باید کوتاه و رسا باشد و فقط متغیرهای اصلی تحقیق را بیان کند. حداکثر تعداد کلمات عنوان دوازده کلمه است.

نام نویسنده یا نویسندگان و سازمان مربوطه

پس از عنوان تحقیق، نام نویسنده یا نویسندگان و در سطر زیر آن - نام دانشگاه یا موسسه محل کار هر یک از نویسندگان مشخص شده است. اگر تحقیق توسط دو یا چند نفر انجام شده باشد و همه آنها مربوط به دانشگاه یا م instسسه ای باشد، نام مituteسسه یک بار ذکر می شود و به دنبال آن اسامی نویسندگان ذکر می شود. با این حال، اگر هر یک از نویسندگان با سازمان خاصی در ارتباط باشند، باید بلافاصله بعد از نام هر یک از آنها، نام م theyسسه ای که به آن وابسته اند ذکر شود. ترتیب قرار گرفتن نام نویسندگان در پشت سر هم معمولاً متناسب با میزان مشارکت آنها در مطالعه است. اما اگر مشارکت همه افراد در نظرسنجی یکسان باشد، نام آنها به ترتیب حروف الفبا مرتب می شود.


در پایان

خلاصه خلاصه ای جامع از محتوای گزارش تحقیق است که شامل تمام مراحل و اجرای اصلی تحقیق است. اهداف، سوالات، روش ها، یافته ها و نتایج مطالعه در خلاصه خلاصه می شود. از هرگونه توضیح اضافی باید در متن چکیده خودداری شود. مطالب انتزاعی فقط باید در قالب گزارش (بدون ارزیابی و انتقاد) از زبان محقق (نه نقل قول) به عنوان یک زمان گذشته تهیه شود.

خلاصه در واقع، یک قسمت کامل، جامع و مستقل از گزارش در نظر گرفته شده است و هیچ تحقیقی نباید قبل از گزارش انجام شود. طول چکیده مقاله isi به روشهای خاص هر مجله بستگی دارد و معمولاً بین صد تا 150 کلمه است.

در صورت نیاز به مشاوره برای نوشتن مقاله isi به سایت پروژه دونی مراجعه کنید.

راه های نوشتن پروژه های دانشجویی با کمترین هزینه

شما احتمالاً زمان زیادی را صرف نوشتن مقاله و پایان نامه خواهید کرد، بنابراین مهم است که موضوعی را انتخاب کنید که آنها واقعاً به آن علاقه مند باشند، یعنی موضوعی که پس از مدت کوتاهی شما را خسته نکند. سعی کنید به موضوع مورد نظر خود بیندیشید. شاید این موضوع یک نویسنده، یک نظریه، یک دوره زمانی خاص و ... باشد. به این فکر کنید که چگونه می توانید در مورد موضوعی که می خواهید تحقیق کنید؟

اگر در فکر کردن در مورد علایق تحصیلی خود مشکل دارید، ممکن است لازم باشد مختصری از دوره های کارشناسی خود را ببینید و ببینید آیا موضوع خاصی وجود دارد که بخواهید آن را کشف کنید. انجام پایان نامه کار راحتی نیست. این نکات می تواند در زمینه نوشتن پایان نامه و مقاله علمی به شما کمک کند.

سوال پایان نامه خود را انتخاب کنید.

سوالات مربوط به نحوه نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد خود را که نیاز به کار تحقیقاتی قابل توجهی دارد، برای پاسخ به سوالات اعضای جامعه آموزشی و مخاطبان و مشتریان آنها از طریق کارهای تحقیقاتی خود، با دقت در نظر بگیرید. در پایان نامه خود باید با اعتقاد راسخ و شفافیت و کتبی پاسخ دهید و آن را ارسال کنید تا بتوانید دوره کارشناسی ارشد خود را به پایان برسانید.

اطمینان حاصل کنید که سوال تحقیقاتی شما و پاسخ های شما به این سوال محتوای اصلی را به تحقیقات موجود اضافه کرده است. همچنین یک سوال متفکر، تحقیق را متمرکز، سازمان یافته و جالب نگه می دارد.

چگونه می توان از مقاله برای نوشتن پایان نامه استفاده کرد؟

با توجه به جدول مقایسه بالا، در نوشتن هر قسمت از پایان نامه، می توانید فقط به قسمت مربوط به مقاله مراجعه کنید. بر این اساس، می توان نتیجه گیری زیر را در مورد استفاده از مقاله برای نوشتن پایان نامه به شرح زیر خلاصه کرد:

1- اگر در حال نوشتن بیان مسئله در فصل اول یا قسمتهایی از مبانی نظری و کل سابقه تحقیق هستید، می توانید از مقدمه مقاله و چکیده آن استفاده کنید. همچنین، برای نوشتن پیشینه تحقیق برای فصل دو، از بخش چکیده مقالات مختلف استفاده کنید. با این حساب، هنگامی که در حال نوشتن بیانیه پایان نامه هستید، مطالعه روش، نتایج و بحث و نتیجه گیری مقاله، اتلاف وقت خواهد بود.

2- اگر در حال نوشتن فصل سوم پایان نامه هستید، بهتر است به قسمت مواد و روش های مقاله بروید و مطالعه خود را بر روی آن قسمت از مقالاتی که جستجو کرده اید متمرکز کنید. خواندن سایر قسمتهای مقاله هنگام نوشتن فصل سوم پایان نامه بی فایده خواهد بود.


3- بخش نتایج هر مقاله منحصر به آن تحقیق است و هیچ کس نمی تواند از نتایج یک مقاله در نوشتن نتایج مقاله یا پایان نامه خود استفاده کند. اما می توانید فرم گزارش جداول و عوامل مهم و تأثیرگذاری را که باید در فصل 4 نیز به آنها بپردازید از بخش نتایج مقالات استخراج کنید. بسیاری از محققان نقاط ضعف زیادی در ترسیم جدول های آزمون یا ارائه گزارش نهایی نتایج تجزیه و تحلیل دارند که خواندن این بخش از مقالات می تواند به آنها کمک کند.

4- هنگام نوشتن فصل پنجم پایان نامه می توانید به مقالاتی مراجعه کنید که قبلاً برای نوشتن فصل دوم و فصل اول پایان نامه خود جستجو کرده اید و این بار قسمت "بحث و نتیجه گیری" این مقالات را بخوبی بخوانید . علاوه بر این، اگر قصد مطالعه مقالات جدید را دارید، سعی کنید مستقیماً به قسمت بحث و نتیجه گیری مقاله بروید و پس از تشخیص اینکه مقاله به تحقیق شما مرتبط است، مطالعه خود را بر روی آن متمرکز کنید.