Maryamkohshari

وبلاگی برای انتشار محتوای دسته اول

Maryamkohshari

وبلاگی برای انتشار محتوای دسته اول

اصول نوشتن پروپوزال دکتری و ارشد

برای نوشتن پروپوزال باید شما مطالعاتی درباره سوابق تحقیقات مشابه و همچنین نتایج آن‌ها داشته باشید. تا بتوانید بطور علمی توضیح دهید که چرا انجام تحقیق در این زمینه مورد نیاز است. توجه داشته باشید که پروپوزال یک برنامه کاری قطعی نیست و معمولا در فرآیند ارزیابی و تحقیق ممکن است دچار تغییر و تحولات شود.

پروپوزال نویسی بعد از تصویب موضوع پایان نامه آغاز می شود. در واقع قبل از اینکه پایان نامه را شروع کنید، باید طرح پژوهشی خود را بنویسید. در طرح تحقیق شما شالوده و برنامه اصلی برای انجام پایان نامه را اجرا می کنید. سپس به سراغ هر یک از فصل های پایان نامه می روید.

پروپوزال شالوده اصلی یک طرح تحقیقاتی یا پایان نامه است که برای تهیه آن باید به موارد و نکات بسیاری توجه کنید.

خدمات پروژه دونی در نحوه نوشتن پروپوزال کارشناسی ارشد و دکتری عبارت است از:

مشاوره برای انتخاب موضوع

در ابتدا باید برای انتخاب موضوع به کاربردی بودن و ارزشمند بودن آن خوب فکر کنید. گاهی اطلاعات کافی برای نوشتن و انتخاب موضوع را ندارید. از سوی دیگر باید بدانید این موضوع در آینده چقدر بدردتان می خورد؟ چه منابعی دارد و آیا نوشتن پایان نامه با چنین موضوعی برایتان دشوار نیست؟

همچنین باید از تکراری نبودن موضوع پایان نامه هم مطلع شوید. ما در پروژه دونی سعی داریم به شما کمک کنیم تا سریع تر به موضوع مورد نظر خود دست پیدا کنید. برخی از موضوعات سخت هستند و نوشتن آنها هم ارزش چندانی ندارد. از سوی دیگر مرحله انجام تکراری نبودن موضوع پایان نامه در ایرانداک هم به زمان نیاز دارد. در پروژه دونی این کار را برایتان برعهده می گیریم.

در واقع هدف ما در پروژه دونی آموزش گام به گام نوشتن پروپوزال به شماست.

نوشتن بیان مسئله با کمک پروژه دونی

یکی از خدمات ما به شما برای نوشتن پروپوزال دکتری و یا ارشد شامل بخش بیان مسئله است. در بیان مسئله شما باید یک مقدمه کلی راجع به موضوع خود بنویسید و بعد از آن طرح مشکل را بیان کنید. در واقع یک سری توضیحات تخصصی بیان می شود. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که همه مطالب مثل نتیجه گیری و را دربیان مسئله نیاورید.

اما از آنجایی که گاهی ممکن است فرصت کافی برای نوشتن بیان مسئله را نداشته باشید، پروژه دونی مشاوره های لازم را در این زمینه برایتان ارائه می دهد.

نوشتن سوابق پژوهشی

بخشی از خدمات ما در projedoni به پیدا کردن مقالات و پایان نامه های قبلی با موضوع مشابه اختصاص دارد. می دانید نوشتن بخش سوابق پژوهشی به چقدر زمان نیاز دارد؟ حقیقتا این قسمت را می توانید یک روزه بنویسید. اما باید اطلاعات لازم و دقیق را داشته باشید.

برای کسب اطلاعات هم باید مقالات و پایان نامه های مرتبط را بخوانید. خوب با این حساب گردآوری اطلاعات برای نوشتن سوابق پژوهشی به حداقل 2 هفته زمان نیاز دارد.

این در حالیست که برخی فرصت کافی برای پیدا کردن کتاب ها، مقالات و پایان نامه مرتبط با موضوع را ندارند. از سوی دیگر باید این منابع را بررسی کرده و تفاوت و شباهت کار خود با آنها را بیان کنید. همچنین در قسمت ادبیات تحقیق باید خواننده را از آپشن های جدید پایان نامه خود مطلع کنید.

در این بخش شما نقش یک قاضی را ایفا می کنید. در واقع باید کارهای گذشته و اقداماتی که افراد قبلی انجام داده اند را مورد نقد و بررسی قرار دهید. در این کار باید عدالت را رعایت کنید و منصفانه بگویید که مثلا فلان مقاله این نقاط قوت و این نقاط ضعف را دارا است. اگر فکر می کنید یک مقاله بسیار عالی هست و ممکن است موضوع شما را تضعیف کند می توانید به جای تخریب آن مقاله اصلا آن را در پروپوزال خود نیاورید.

به عبارت دیگر قرار است شما چه کاری را انجام دهید که با منابع قبلی تفاوت دارد؟ چه چیزی پایان نامه شما را از مقالات و پایان نامه ها و کتاب های قبلی متمایز می کند؟

در پروژه دونی ما می توانیم قسمت نوشتن ادبیات تحقیق را برایتان برعهده بگیریم. در صورت لزوم هم به شما مشاوره های لازم را بدهیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد