Maryamkohshari

وبلاگی برای انتشار محتوای دسته اول

Maryamkohshari

وبلاگی برای انتشار محتوای دسته اول

نکات مهم برای شروع نوشتن پایان نامه

این‌روزها با توجه به گسترش چشم‌گیر آموزش عالی در کشورمان ایران، به خصوص تحصیلات تکمیلی، بسیاری از دانشجویان این مقاطع را می‌بینیم که برای نوشتن پایان‌نامه کارشناسی‌ ارشد و بعضاً دکتری خود، سردرگم هستند. دقیقاً نقطه‌ی آغاز کار را نمی‌دانند و این امر موجب نگرانی وافری در آنها شده است.

برای شروع پایان نامه کارشناسی ارشد قبل از هر چیز باید به‌دقت به بررسی پرسش‌هایی برای نگارش پایان نامه کارشناسی ارشد خود بپردازید که کار پژوهشیِ مهمی را بطلبند تا به ‌واسطه‌ کار پژوهشی‌تان، به پرسش‌های اعضای جامعه آموزشی و مخاطبان و مراجعان آن‌ها پاسخ داده شود. در پایان نامه خود، لازم است با اعتقاد راسخ و شفافیت و به‌صورت مکتوب پاسخ دهید و آن‌را تقدیم کنید تا بتوانید تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد به پایان رسانید.


انتخاب موضوع پایان نامه

اولین قدم در راه نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد،را باید محکم برداشت تا بتوان پایان نامه را راحتتر پیش یرد پس باید در انتخاب موضوع دقت لازم و زیرکانه عمل کرد.موضوع پایان نامه خود کارشناسی ارشد را با توجه به معیارهایی مانند نیاز جامعه، در اختیار داشتن امکانات تحقیق نظری و عملی، داشتن دانش وعلاقه در زمینه مورد نظر، آینده شغلی و مواردی از این قبیل انتخاب کنید و سعی کنید موضوع پایان نامه شما در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتر تغییر زیادی نداشته باشد.

تا بتوان موضوعی مناسب و در خور پیدا کنیدکه بسیار اهمیت دارد. بهتر است در انتخاب موضوع پایان نامه علایق خود و امکاناتی را که در اختیار دارید جهت انتخاب موضوع پایان نامه خود در نظر بگیرید. موضوعی که انتخاب می کنید باید جدید باشد و نباید در گذشته انجام شده باشد. پرسش اصلی پایان نامه خود را مشخص کنید.

هر تحقیق علمی سعی دارد که پاسخی به یکی از سوال های علمی که تا کنون جوابی برای آن وجود نداشته است، حال زمانی که موضوع را انتخاب کردید نوبت به انتخاب اساتید راهنما و مشاور می رسد.

نوشتن پروپوزال

بعد از اینکه موضوع تصویب شد باید به سراغ پروپوزال نویسی بروید. پروپوزال یک گزارش و سند نوشته شده است که در آن به بررسی موضوع انتخابی و پیشنهادی خود می پردازید. به عبارت دیگر پروپوزال گزارشی است که بر اساس آن پایان نامه نگارش خواهد شد. پس از نگارش پروپوزال، اساتید شما و گروه آموزشی رشته ی شما به بررسی آن خواهند پرداخت. در صورت تایید شدن پروپوزال، کار شما برای انجام و نگارش پایان نامه شروع خواهد شد.

یک پروپوزال باید عموما شامل بخش های زیر باشد:

  • · مقدمه
  • · مطالعه ی تحقیقات قبلی
  • · روش تحقیق
  • · اهداف کلی، جزیی، عملیاتی و ... .
  • · نوآوری و مزیت های پایان نامه موجود
  • · برنامه زمانبندی

شروع نوشتن پایان نامه

بعد از تصویب پروپزال، دانشجو می تواند بر اساس اصول و قواعد نگارش پایان نامه، اقدام به تالیف آن نماید. توصیه می کنم بعد از نگارش هر فصل برای بررسی و تایید به استاد راهنما ارائه شود و بعد از به اتمام رسیدن تمام پایان نامه، ارائه یک نسخه چاپی با فرمت و چهارچوب مشخص به استاد راهنما الزامی می باشد تا با بررسی نهایی، نواقص احتمالی را مشخص نماید تا در جلسه دفاع مشکلی پیش نیاید.

فصل بندی پایان نامه کارشناسی ارشد

فصل های پایان نامه به اجزای اصلی یک مقاله شباهت زیادی دارد اما از آن کامل تر است . پایان نامه ها پس از ارائه چکیده از پنج فصل مقدمه، مرور ادبیات و پیشینه پژوهش، روش تحقیق، تجزیه و تحلیل داده ها و نتیجه گیری تشکیل شده اند. فصل های پایان نامه شامل 5 فصل است. البته قسمت منابع و رفرنس و چکیده را هم به آن اضافه کنید. فصل اول همان پروپوزالی است که قبل از شروع به نوشتن پایان نامه آن را انجام دادید.

بهترین راه های خلاص شدن از استرس شدید

استرس و اضطراب غالبا به صورت مترادف بکار می روند اما در تعریف علمی این دو با هم تفاوت دارند. استرس به معنى نیرو است و هر محرکى که در انسان ایجاد تنش کند، استرس زا یا عامل استرس نامیده مى شود. تنش ایجاد شده در بدن و واکنش بدن را استرس مى گوییم به عبارتى هر عاملى موجب تنش روح و جسم و از دست دادن تعادل فرد شود، استرس زا یا عامل استرس است. البته ما در ادامه به راه های درمان استرس شدید و علائم آن می پردازیم. این مطلب را از دست ندهید.


علائم هشدار دهنده در مورد استرس

  • · افزایش یا کاهش وزن
  • · افزایش ضربان قلب
  • · سردرد
  • · افزایش یا کاهش اشتها
  • · احساس خستگی مفرط
  • · معده درد شدید
  • · احساس تنش عضلانی
  • · احساس سرگیجه و عدم تعادل
  • · سوزش معده و دچار شدن به انواع مشکلات گوارشی
  • · عرق سرد در کف دست و پا
  • · دچار شدن به دردهای جسمانی مبهم
  • · دچار شدن به انواع کژ کاری های جنسی
  • · دچار شدن به مشکلات خواب

راهکارهای درمان استرس شدید

برای برطرف کردن استرس شدید راه های زیر موثر هستند:

مدیتیشن انجام دهید

در پاسخ به راه های کاهش استرس چیست ؟ باید گفت که مدیتیشن باعث کنترل استرس فوری می‌شود و همچنین مزایای بسیاری برای مدیریت و درمان استرس در طولانی مدت دارد. انواع مختلفی از مدیتیشن برای امتحان کردن وجود دارد که هرکدام از آن‌ها بی‌نظیر هستند و جذابیت خاص خود را به همراه دارند.

با نفس کشیدن‌های عمیق و آهسته، مانترا ایجاد کنید و آن را در ذهن خود تکرار کنید. یا می‌توانید چند دقیقه مراقبه کنید. به‌سادگی به آنچه می‌بینید، می‌شنوید، می‌چشید، لمس می‌کنید و بو می‌کنید، توجه کنید.


معلومات خود را بیان کنید

باید فهرستی از معلومات خود آماده داشته باشید تا وقتی که دچار استرس شدید بتوانید آن‌ها را تکرار کنید. لزومی ندارد پیچیده باشند. فقط مثل سرود برای خود بیان کنید: من می‌توانم با این مشکل کنار بیایم. از همه افراد این جمع، بیشتر از این موضوع سر در می‌آورم. با انجام این‌کار، واکنش بدن شما نسبت به استرس، نفس زدن و سرد شدن دست‌ها، از بین می‌رود و نیروی عقلانی شما، بخشی از وجود شما که واقعاً از عهده استرس بر می‌آید، واکنش معقولی به آن نشان می‌دهد. در نتیجه شما خونسردی خود را به دست می‌آورید.

10 دقیقه نفس عمیق بکشید

نفس عمیق یکی از بهترین روشهای کاهش استرس و دور نگه داشتن بدن از اسپاسمهای عصبی و تنش است. ورزشهای هوازی فعالیت سیستم عصبی و تولید گلبولهای سفید خون را افزایش می‌دهند. مکان مناسبی را پیدا کنید و دستانتان را بر روی قفسه سینه و شکمتان قرار دهید. بر روی نفس کشیدنتان تمرکز کنید و بالا و پایین رفتن شکمتان را احساس کنید. پیشنهاد من این است که این تکنیک را به منظور رضایتمندی در هنگام انجام آن یاد بگیرید. این روش آرام بخش، بسیار موثر و مفید است و باعث می‌شود در هنگام انجام آن استرس و عصبانیت را فراموش کنید.

تماشای ماهی های آکواریوم

تماشای یک ماهی که دور یک کاسه شنا می کند، می تواند به شما کمک کند تا آرام شوید، روی چیزی غیر از استرس خود تمرکز کنید، و برای چند دقیقه آرام بگیرید.

طرز فکر خود را تغییر دهید

به نظر من مهم‌ترین نکته راجع به استرس این است که در بسیاری از موارد، استرس مشکل را نشان نمی‌دهد بلکه در واکنش شما، استرس را نشان می‌دهد و نحوه درک شماست که موجب این واکنش می‌شود. اگر در کار خود با وظیفه دشواری روبرو شدید با تغییر عقیده آن را به فال نیک بگیرید که از این طریق مهارت‌های شما تقویت می‌شود. می‌توان یک زندگی پر از استرس و ناراحتی را به یک زندگی پر تکاپو و مهیج تبدیل کرد.


نوشیدن چای سبز

همراه یک لیوان چای سبز بنشینید و برنامه ریزی روز پیش رویتان و یا فردایتان را انجام دهید. این کار می تواند یک استراحت خوب و آرام را به شما هدیه کند و فواید سلامتی چای سبز را نیز تجربه خواهید کرد.

گفتگو درمانی و رفتاردرمانی شناختی

صحبت کردن با یک روان‌شناس مجرب می‌تواند به شما در درمان استرس با استفاده از شناسایی عامل و یادگیری روش‌های سازگاری با مشکلات و نیز آگاهی از الگوی تفکر و احساس کمک کند. رفتاردرمانی شناختی به شما کمک می‌کند که الگوی فکری خود را بشناسید، محرک‌ها را شناسایی کنید و اقدامات مثبت جهت مقابله با آنها را بشناسید.

این نوع از روان‌درمانی شامل ترکیب درمان رفتاری و درمان شناختی است و هدف آن شناسایی باورها و رفتارهای ناسالم و منفی و جایگزین کردن آنها با رفتارها و باورهای سالم‌تر است. در این روش درمانی معمولاً تکالیف خانگی نیز به بیمار داده می‌شود.

سایت خودساخته به طور مفصل به موضوع استرس پرداخته است.

موفقیت چیست و چطور آن را بدست آوریم؟

به نظر شما موفقیت یعنی چه؟ پاسخ همه به این سوال اعتقادات و برداشت های درونی آنها است. شاید باورتان نشود ، اما موفقیت برای شما به معنای درک درونی شما از اعتقادات و انتظاراتتان است و هیچ کس به جز شما نمی تواند این موضوع را درک کند. حتی دیگران نمی توانند به شما بگویند که خوشبخت یا موفق هستید در حالی که خودتان را باور ندارید. مخالفش هم درست است. مهمترین ویژگی موفقیت داشتن هدف است که در سایت خودساخته هم به آن پرداخته شده است.


سپس داشتن راه های درست برای رسیدن به هدف اهمیت دارد.

آیا شما بعد از بیدار شدن هر روز به باشگاه می روید؟ آیا روز قبل لیست کارهایی دارید؟ هدف از تعریف موفقیت از دیدگاه شما این است که بر اساس انتظارات و شرایط خود زندگی کنید. وقت و انرژی خود را صرف انجام کارهایی کنید که رضایت ، پیشرفت ، کمال و خدمات را برای شما به همراه داشته باشد.

خصوصیات افراد موفق چیست؟

آیا باهوش ترین ها همیشه موفق می شوند؟ نه اصلا. آندرس اریکسون ، استاد روانشناسی در دانشگاه فلوریدا می گوید: "افراد موفق ممکن است یک برتری نسبت به دیگران داشته باشند ، اما این به این معنی نیست که آنها هوش بیشتری دارند." وقتی با بهترین شطرنج بازان جهان صحبت کرد ، متوجه شد که هیچ ارتباطی بین ضریب هوشی و موفقیت وجود ندارد. شاید بازیکنان با هوش پایین عملکرد بهتری داشته باشند. نکته جالب دیگر این که افراد باهوش اغلب در مسابقات شکست می خوردند زیرا فکر می کردند برای بردن مجبور نیستند سخت کار کنند.

ویژگی اصلی که افراد موفق را از یکدیگر متمایز می کند ، توانایی درک و کار با مردم است. از خود بپرسید که چگونه با دیگران کار می کنید. اگر کار تیمی شما خوب است و به راحتی با دیگران ارتباط برقرار می کنید ، خوب است. در غیر این صورت شما باید مهارت های اجتماعی خود را بهبود بخشید و روابط خود را با افراد دیگر بهبود بخشید.


رمز موفقیت از دیدگاه افراد موفق

پول تنها شاخص ارزش شما در بازار اقتصادی است. برخی فکر می کنند افرادی که درآمد زیادی کسب می کنند موفق هستند ، اما هرگز اینگونه نیست. همانطور که قبلاً گفته شد ، موفقیت در زندگی با داشتن یک برنامه ارتباط مستقیم دارد. در اینجا چند نکته از افراد موفق در پاسخ به س ،ال "موفقیت به چه معناست؟" آورده شده است:

موفقیت چیزی نیست که شما دنبالش کنید ، بلکه چیزی است که از طریق شخصیتی که به دست می آورید به شما می رسد.

هرچه بیشتر فعال و عملی باشید ، احساس موفقیت بیشتری خواهید داشت.

یکی از مهمترین رازهای موفقیت این است که صبح با خنده از خواب بیدار شوید و بدانید که روز زیبایی را پشت سر خواهید گذاشت.

موفقیت هدفی نیست که شما به آن می رسید بلکه کیفیت راهی است که قدم می گذارید.


مهمترین اصول موفقیت چیست؟

  • آنچه را که از روند کار آموخته اید ، یادداشت کنید.
  • گاهی اوقات تلاش را متوقف کنید و ابزار خود را تیز کنید.
  • وسایل مورد نیاز خود را در طول مسیر تهیه کنید.
  • با افراد موفق ملاقات کنید و بایستید.
  • از کمک مشاوران موفقیت استفاده کنید.
  • برای رسیدن به هدف برنامه ریزی دقیق داشته باشید.
  • بارها و بارها خود را برای شکست های بزرگ آماده کنید.
  • درباره شغل و مسیری که طی می کنید چیزهای زیادی بیاموزید.
  • برای کاهش خطر شکست اقتصادی از کوچک شروع کنید.
  • از تجربه افرادی که این مسیر را قبل از شما طی کرده اند استفاده کنید.
  • به تنهایی وارد مسیر موفقیت نشوید و از کمک دوستان خود استفاده کنید.
  • روی روشهای غلط نگذارید و در صورت لزوم مسیر یا روشها را تغییر دهید.
  • خطر موفقیت و هزینه آن را محاسبه کنید و برای پرداخت هزینه های آن کاملا آماده باشید.

هزینه چاپ مقاله برای دانشجویان ارشد و دکتری

انتشار مقالات در ژورنال های داخلی و خارجی یکی از موثرترین راه ها برای تقویت رزومه کاری و کاری شماست. در بین مجلات خارجی، مجلات JCR از قابلیت اطمینان بالایی برخوردار هستند. اما دست کشیدن از تجربه این مجلات دشوار است. اما در بین مجلات محلی برخی از مجلات علمی پژوهشی وجود دارد. در سطح ژورنال های JCR قرار دارند. به همین دلیل، بسیاری از دانشمندان، دانشجویان و محققان تلاش می کنند.

البته هزینه چاپ مقاله در مجلات داخلی هم یکی از معضلات برای دانشجویان است. در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم.


انتخاب مجله زیر برای چاپ مقالات در نسخه های محلی

به دنبال نگارش مقاله و رعایت قوانین نگارش مقاله، نویسنده سعی در انتشار نتایج تحقیقات خود دارد. برای چاپ مقاله در یک نسخه محلی، ابتدا باید یک مجله معتبر تأسیس کنید. برای شروع، مجلات مرتبط با رشته خود و مقالاتی را که در این مجلات خوانده اید لیست کنید. برای این منظور، می توانید به منابعی که استفاده کرده اید مراجعه کرده و ببینید که محققان دیگر در منطقه شما در کدام مجلات مقالات منتشر کرده اند. همچنین مجله هایی را که دوستان، همکاران و استادان شما در این مقاله منتشر کرده اند، یادداشت کنید. مجله هایی که به آنها برخورد می کنید، یکی یکی را مرور کنید و سپس یکی را انتخاب کنید. برای دیدن لیستی از کلیه مجلات علمی پژوهشی و مجلات توسعه علمی مورد تأیید وزارت علوم در منطقه خود، به لیست ژورنال های داخلی برای چاپ مقاله مراجعه کنید.

هزینه هایی که جستجوگران برای انتشار مقالات در مجلات دریافت می کنند:

هزینه های پردازش یک مورد خاص را هزینه پردازش یا هزینه حمل و نقل می نامند. در واقع، هزینه ای است که برخی از مجلات (از جمله مجلات محلی برای تحقیقات علمی) از نویسندگان دریافت می کنند، به طوری که مقاله مطابق با راهنمای ژورنال قالب بندی می شود تا در یک ژورنال چاپ شود. ارسال این هزینه به معنای پذیرش مقاله در آن ژورنال نیست.

هزینه دسترسی رایگان یا آزاد، هنگام پرداخت این هزینه، مقاله شما به صورت رایگان در دسترس عموم قرار می گیرد و مجله هزینه دسترسی به این مقاله را از خوانندگان دریافت نمی کند. این گزینه شانس نقل قول را افزایش می دهد، زیرا همیشه دسترسی آسان به مقاله شما را امکان پذیر می کند.

هزینه های بررسی سریع بعضی اوقات برای پردازش مقالات تا 3 تا 6 ماه کسر می شود، در این صورت مجلات مقاله را برای مدت زمان کوتاه تری از طریق هزینه تسریع شده مرور می کنند. لطفا توجه داشته باشید که ارزیابی سریع به این معنی نیست که مقاله خود را در مجله دریافت خواهید کرد!

هزینه های انتشار گاهی اوقات مجلات پس از تأیید مقالات، هزینه جداگانه ای را برای چاپ مقاله پرداخت می کنند.

انتشار مقاله در یک مجله محلی می تواند به شما در تکمیل رزومه علمی و تخصصی خود کمک کند. اگر می خواهید برای مصاحبه شغلی در یکی از سازمانهای خود آماده شوید، ارائه مقالات منتشر شده می تواند تأثیر بسزایی در نظر کارفرما داشته باشد. مقالات در سازمانهای دولتی اهمیت فزاینده ای دارند. مطمئناً شما باید هزینه چاپ مقاله در یک مجله محلی را به عنوان روند کار تأمین کنید.


چاپ مقاله در یک مجله محلی چقدر طول می کشد؟

مبلغی که برای چاپ مقاله در یکی از مجلات محلی باید بپردازید، به نوع مجله و حوزه آموزش بستگی دارد. برخی از مجلات پس از مشورت با نویسنده اطلاعات بیشتری در مورد گلهای مقاله می خوانند. البته برخی از مجلات محلی هزینه کمتری دریافت می کنند. قابلیت اطمینان مجله برای چاپ مقاله بسیار مهم است.

هدف مجله از انتشار مقاله چیست؟

بسیاری از مجلات محلی در این سایت وجود دارند که مقالات کاندیداها (استادان و دانشجویان) را منتشر می کنند. پایایی این پایان نامه ها برابر نیست. جالب است بدانید که اگر مقاله خاصی اعتبار بیشتری داشته باشد، تأثیر بیشتری در CV شما خواهد داشت. چاپ مقاله در این نوع مجلات همیشه دشوارتر است.


به جز مقالات علمی پژوهشی در مجلات معتبر

براساس نظر پروژه دونی برای چاپ مقاله در معتبرترین مجلات باید مدت ها منتظر بمانید. پس از ارزیابی اولیه، مشکلات مقاله برای شما ارسال می شود. پس از آن شما باید این مشکلات را به طور کامل حل کنید. بخاطر داشته باشید که برای دریافت و دریافت مقاله باید مقاله ای کامل، صحیح و علمی بنویسید.

تمام کپی برداری ها در مقاله منجر به اخراج وی خواهد شد. بنابراین دیگر نمی توانید مقاله ای در این مجله منتشر کنید. نکته مهم دیگر در مورد هزینه هایی که برای چاپ مقاله باید بپردازید، زمان دریافت و چاپ است. در واقع، شما نباید مالیات دریافت کنید، زیرا مقاله شما پذیرفته نمی شود.

اعتماد به نفس و آنچه که باید در مورد آن بدانید

اعتماد به نفس نظر شما در مورد خود و توانایی هایتان است. می تواند زیاد، کم یا جایی بین آن باشد. در حالی که هر کس گهگاهی در مورد خود شک دارد، اعتماد به نفس پایین می تواند احساس ناامنی و بی انگیزگی در شما ایجاد کند. شاید بتوانید مواردی را که در عقیده شما درباره خود تأثیر می گذارد شناسایی کنید (شاید مورد آزار و اذیت قرار می گیرید، یا اینکه احساس تنهایی می کنید)، یا این می تواند یک رمز و راز باشد. حالا اگر نمیدانید چگونه اعتماد به نفس خود را بهبود ببخشید، در اینجا برخی از نکات برتر ما آورده شده است.


1. با خود خوب باشید

صدای کوچکی که به شما می گوید شما آن را می کشید (یا نه) بسیار قدرتمندتر از آن است که فکرش را بکنید. سعی کنید با خود مهربان باشید و در صورت لغزش، سعی کنید هرگونه افکار منفی را به چالش بکشید. یک قانون خوب این است که با خود صحبت کنید همان روشی که با همسرانتان صحبت می کنید. این ممکن است در ابتدا واقعاً سخت باشد، اما تمرین کامل می شود. اگر چند نشانگر می خواهید، نکات ما را برای صحبت در مورد خود بررسی کنید.

2. روی دستاورد خود تمرکز کنید

مقایسه خود با افراد دیگر روشی مطمئن برای شروع احساس پوستی است. سعی کنید روی اهداف و دستاوردهای خود تمرکز کنید، نه اینکه آنها را با اهداف دیگران بسنجید. هیچ کس به این نوع فشارها احتیاج ندارد!

3. متحرک باشد و فعالیت کنید

ورزش یک روش عالی برای افزایش انگیزه، تعیین اهداف و ایجاد اعتماد به نفس است. عرق شکستن همچنین باعث ترشح اندورفین، هورمون های خوب بدن می شود.

4. باور کنید هیچ کس کامل نیست

همیشه تلاش کنید بهترین نسخه از خود باشید، اما پذیرفتن اینکه کمال یک هدف غیرواقعی است نیز مهم است.

5- به یاد داشته باشید که همه اشتباه می کنند

برای یادگیری و رشد شما باید مرتکب اشتباه شوید، بنابراین اگر فراموش کردید CTRL + S را برای یک وظیفه فوق العاده مهم بزنید، خود را کتک نزنید همه آنجا بوده اند.

6. بر آنچه می توانید تغییر دهید تمرکز کنید

آسان است که به همه چیزهایی که از کنترل شما خارج نیستند آویز شوید، اما به موفقیت های زیادی نخواهد رسید. در عوض، سعی کنید انرژی خود را معطوف به شناسایی مواردی کنید که تحت کنترل شما هستند و ببینید چه کاری می توانید در مورد آنها انجام دهید. درباره چگونگی پذیرش چیزهایی که از کنترل شما خارج نیست بیشتر بخوانید.


7. کاری را انجام دهید که شما را خوشحال کند

اگر وقت خود را صرف انجام کارهایی کنید که از آنها لذت می برید، احتمالاً مثبت فکر خواهید کرد. سعی کنید هر روز در زمان کمی برنامه ریزی کنید. این که آیا وقت صرف خواندن، پخت و پز یا فقط کمی روی نیمکت کردن است، اگر باعث خوشحالی شما می شود، برای آن وقت بگذارید.

8. چیزهای کوچک را جشن بگیرید

امروز صبح به موقع بلند شدی. تیک بزن تخمهایت را به کمال شکار کردی. برنده شدن جشن پیروزی های کوچک راهی عالی برای ایجاد اعتماد به نفس و احساس بهتر نسبت به خودتان است.

سعی کنید: نوشتن سه کاری که در پایان هر روز به خوبی انجام داده اید.

9. کف دست باشید

مفید و ملاحظه کار بودن برای دیگران مطمئنا روحیه آنها را تقویت می کند، اما همچنین باعث می شود شما نسبت به خود احساس خوبی داشته باشید

10. خود را با یک جوخه حامی محاصره کنید

افرادی را پیدا کنید که باعث می شوند شما نسبت به خود احساس خوبی داشته باشید و از کسانی که تمایل دارند تفکر منفی شما را تحریک کنند اجتناب کنید.

الان چیکار میتونم بکنم؟

نکات ما را برای تمرین گفتگوی مثبت با خود بخوانید. نکات ما را برای احساس بهتر در مورد خود بررسی کنید. ضربه اندورفین دریافت کنید. دویدن در اطراف بلوک، شنا در اقیانوس یا بوگی در اتاق نشیمن خود را امتحان کنید. برای افزایش اعتماد به نفس با selfmade همراه شوید.