Maryamkohshari

وبلاگی برای انتشار محتوای دسته اول

Maryamkohshari

وبلاگی برای انتشار محتوای دسته اول

شبکه ویپ چیست و چرا کسب و کارها به آن نیاز دارند؟

ویپ (VoIP) به معنی انتقال صدا بر روی بستر شبکه یا Voice over IP است. در تکنولوژی ویپ صدای آنالوگ که امکان انتقال بر روی امواج الکتریکی و سیم مسی را دارد ؛ به صفر و یک تبدیل می کند و بصورت دیجیتال در بستر شبکه منتقل نماید. به بیان دیگر صدا ابتدا توسط میکروفن گوشی به امواج الکتریکی تبدیل شده، سپس توسط گوشی تلفن ویپ به صورت دیجیتال تبدیل می شود و این اطلاعات دیجیتال در شبکه به سرور ویپ یا سانترال تحت شبکه ارسال می شود.

سیستم ویپ پس از تشخیص مقصد، اطلاعات را به گوشی ویپ مقصد یا گیتوی ویپ که به خطوط شهری متصل است ارسال می کند. در نهایت، در مقصد گیتوی یا گوشی وپ اطلاعات دیجیتال را مجددا به امواج الکتریکی تبدیل می کنند و دوباره تبدیل به صدای آنالوگ می شود. شبکه ویپ توسط مرکز تلکام ایران و سایر مراکز مرکز تماس راه اندازی می شود.

ویپ چیست؟

تلفن تحت شبکه VoIP برگرفته از عبارت (Voice over internet protocol) به معنای (انتقال همزمان مکالمات تلفنی بر روی یک شبکه دیتا) که با نام IP تلفنی نیز از آن یاد می شود. شبکه ویپ امکان استفاده از اینترنت برای مکالمات تلفنی را فراهم می کند. 


VOIP چیست؟ آشنایی با سیستم تلفن تحت شبکه | هزارسوی شبکه

کاربرد ویپ برای کسب و کارها چیست؟

متداولترین کاربرد VoIP برای موارد شخصی و استفاده در منازل، سرویس های تلفنی مبتنی بر اینترنت است که با محوریت یک سوئیچ تلفن انجام می شود . با استفاده از فن آوری فوق، استفاده کنندگان می توانند همچنان دارای یک شماره تلفن باشند . در چنین مواردی ممکن است از یک آداپتور نیز استفاده شود. آداپتور فوق این امکان را در اختیار استفاده کننده قرارخواهد داد تا بتوانند از یک تلفن معمولی نیز استفاده کنند.

در زمان استفاده از سامانه ویپ، مخاطب شما متوجه این موضوع نخواهد شد که شما از فنآوری VoIP استفاده می کنید و قادر به تشخیص دقیق تفاوت سرویس فوق نسبت به یک تلفن سنتی نیست. در گذشته پیشگامان عرصه های علمی به این نتیجه رسیدند که می توان یک سیگنال را به صورت دیجیتال و در یک مسافت طولانی ارسال کرد.

به همین دلیل قبل از ارسال سیگنال، آن را با استفاده از یک مبدل آنالوگ به دیجیتال (ADC)، دیجیتال و سپس ارسال و در نقطه پایانی انتقال،با استفاده از یک مبدل دیجیتال به آنالوگ (DAC) مجددا” آن را به آنالوگ تبدیل نمود .فن آوری VoIP نظیر آنچه اشاره گردید کار می کند.

 در ابتدا، صدای دیجیتال شده در بسته های اطلاعاتی قرار می گیرد و پس از ارسال در مقصد مجددا” به صوت تبدیل می گردد. با ذخیره اطلاعات به فرمت دیجیتال می توان بر روی آنان کنترل بهتری را اعمال کرد. برای مثال می توان آنان را فشرده، مسیر آنان را تعیین و یا آنان را به یک فرمت جدید دیگر تبدیل کرد.

سامانه Voip چگونه عمل می کند؟

به طور کلی کاربرد سیستم ویپ برای کسب و کارها برقراری تماس تلفنی است که شامل موارد زیر است:

 (ATA gateway)

 

یکی از ساده ترین روش های  استفاده از ویپ استفاده از (ATA: Analog Telephone Adaptor) و  یا gateway است. شما می توانید با استفاده از این ابزار تلفن آنالوگ فعلی تان را به تلفن ip تبدیل کنید. ارتباط ویپ با اتصال handset استاندارد به ATA و اتصال ATA به کامپیوتر و یا اینترنت برقرار می گردد. ATA سیگنال آنالوگ را از تلفن های معمولی می گیرد و آن را به سیگنال دیجیتال جهت انتقال در بسته شبکه اینترنت آماده می کند.


خرید تجهیزات ویپ VoIP، تلفن ویپ، تلفن VoIP، آی پی فون، IP PhoneT، تلفن شبکه،  تلفن اینترنتی | خرید تجهیزات ویپ

Ip phones

این handset ها به جای اتصال های استانداردRJ11، دارای اتصال RJ 45 Etherenet  هستند. تلفن های ip تمام نرم افزارها و سخت افزارهای لازم برای برقراری ارتباط ویپ را به صورت built- in دارند.

تماس رایانه به رایانه

این روش مقرون به صرفه ترین روش استفاده از تکنولوژی ویپ است. امکاناتی که شما نیاز دارید تا بتوانید از این روش استفاده کنید یک میکروفون، بلندگو، یک کارت صدای مناسب و اینترنت پر سرعت است. شما می توانید با تهیه نرم افزار از یک شرکت عرضه کننده خدمات ویپ و پرداخت هزینه ماهانه isp  ارتباط تلفنی خود را از طریق سیستم ویپ برقرار کنید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد