Maryamkohshari

وبلاگی برای انتشار محتوای دسته اول

Maryamkohshari

وبلاگی برای انتشار محتوای دسته اول

نحوه نوشتن فصل اول پایان نامه

مقدمه اولین قسمت از نوشتن فصل پایان نامه یا پایان نامه شماست و درست بعد از فهرست مطالب ظاهر می شود. بسیار مهم است که خواننده را با یک شروع قوی جذب کنید. با تمرکز، هدف و جهت مشخص، زمینه تحقیقات خود را فراهم کنید. مقدمه باید شامل موارد زیر باشد:

·         موضوع و زمینه: خواننده برای درک پایان نامه چه چیزهایی را باید بداند؟

·         تمرکز و دامنه: به کدام جنبه خاص موضوع پرداخته اید؟

·         ارتباط و اهمیت: چگونه تحقیق در کارهای موجود در مورد این موضوع جای می گیرد؟

·         سوالات و اهداف: تحقیق برای یافتن چه چیزهایی و چگونه انجام می شود؟

·         بررسی اجمالی ساختار: هر فصل از پایان نامه به چه هدف کلی کمک می کند؟

شروع معرفی شما

اگرچه مقدمه در ابتدای پایان نامه شما می آید، اما لازم نیست اولین چیزی باشد که می نویسید - در واقع، این اغلب آخرین قسمت است که باید تکمیل شود (همراه با چکیده مقاله). بهتر است در ابتدای تحقیق پیش نویس مقدمه خود را بنویسید تا راهنمایی شود. اگر یک پیشنهاد تحقیق نوشتید، می توانید از آن به عنوان الگو استفاده کنید، زیرا شامل بسیاری از عناصر مشابه است. اما شما باید مقدمه خود را در طول مراحل نوشتن بررسی کنید، و مطمئن شوید که با محتوای فصل های شما مطابقت دارد.

برای مقدمه ای م،ثر، اطمینان حاصل کنید که تمام عناصر زیر را در بر داشته باشید.

معرفی موضوع پایان نامه و نوشتن بیان مسئله

اگر تفاوت پروپوزال با فصل اول پایان نامه را بلد باشید کارتان راحت تر می شود. در این فصل با معرفی موضوع خود و دادن هرگونه اطلاعات لازم در زمینه زمینه شروع کنید. مهم است که تحقیقات خود را متناسب کنید و علاقه ایجاد کنید - هدف این است که نشان دهید چرا موضوع به موقع یا مهم است (به عنوان مثال، با ذکر یک خبر مرتبط، بحث دانشگاهی یا مسئله عملی).

پس از معرفی مختصرا در زمینه عمومی مورد علاقه خود، تمرکز خود را محدود کنید و دامنه تحقیق خود را مشخص کنید مثلا:

·         در کدام منطقه جغرافیایی تحقیق می کنید؟

·         تحقیق شما شامل چه دوره ای است؟

·         درباره چه جمعیتی یا جوامعی تحقیق می کنید؟

·         پایان نامه شما به چه مضامین یا جنبه های خاصی از موضوع می پردازد؟

به عنوان مثال تمرکز و دامنه

تعامل نوجوانان بریتانیایی با سیاست های فعلی آب و هوا در انگلیس.

ارتباط و اهمیت

 

نشان دادن انگیزه خود برای انجام این تحقیق، چگونگی ارتباط آن با کارهای موجود در مورد این موضوع و ارائه بینش جدید ضروری است.

با استناد به مرتبط ترین ادبیات و نشان دادن چگونگی تحقیق شما در حل یک مشکل یا شکاف در این زمینه، مروری کوتاه بر وضعیت فعلی تحقیق داشته باشید. شما در بخش یا فصل بررسی ادبیات، یک بررسی عمیق تر از منابع مربوطه انجام خواهید داد.

بسته به رشته شما، اهمیت تحقیق شما ممکن است به کاربرد عملی آن (مثلاً در سیاست گذاری یا مدیریت) یا ارتقا understanding درک علمی موضوع (مثلاً با توسعه نظریه ها یا افزودن داده های تجربی جدید) متمرکز باشد. در بسیاری از موارد هر دو را انجام خواهد داد.

نحوه پایان نامه خود را توضیح دهید:

·         به حل یک مسئله عملی یا نظری کمک می کند

·         خلا a موجود در ادبیات را برطرف می کند

·         بر اساس تحقیقات موجود

·         درک جدیدی از موضوع را پیشنهاد می کند

ارتباط و اهمیت مثال

جوانان آینده سیاست های آب و هوایی را تعیین می کنند، بنابراین شناخت کمی از تعامل آنها با این مسئله ضروری است. در حالی که تحقیقات زیادی در مورد نگرش جوانان به تغییرات آب و هوایی به طور کلی انجام شده است (کرنر و همکاران، 2015 ؛ هولمبرگ و آلوینیوس، 2019 ؛ لی و همکاران، 2020)، هیچ یک به طور خاص بر چگونگی درک و پاسخ نوجوانان از جو کنونی انگلیس متمرکز نشده اند خط مشی. برجستگی روزافزون فعالیت های جوانان، چه در انگلیس و چه در سراسر جهان، حاکی از آن است که نوجوانان نسبت به موضوعات مورد بحث آگاهی کافی دارند. با این حال، مشخص نیست که آنها تا چه اندازه مستقیماً با سیاست های دولت در این زمینه درگیر می شوند. برای درک کامل وضعیت فعلی سیاست های آب و هوایی، دستیابی به تصویر کامل تری از دانش و درک جوانان از سیاست های آب و هوایی انگلستان مهم است.

سوالات و اهداف

این شاید مهمترین قسمت مقدمه شما باشد - انتظارات مربوط به بقیه پایان نامه شما را تنظیم می کند. نحوه تنظیم س youالات و اهداف تحقیق خود به نظم، موضوع و تمرکز شما بستگی دارد، اما شما همیشه باید هدف اصلی تحقیق خود را به روشنی بیان کنید.

شما می توانید به طور خلاصه روشهای تحقیقاتی را که برای پاسخگویی به سوالات خود استفاده کرده اید ذکر کنید. اگر هدف تحقیق شما آزمایش فرضیه ها است، می توانید آنها را در اینجا، همراه با یک چارچوب مفهومی که روابط بین متغیرها را ایجاد می کند، فرموله کنید. بعضی اوقات بعد از بررسی ادبیات، فرضیه ها بعداً در پایان نامه ارائه می شوند.

نمونه سوال تحقیق

دانش آموزان دبیرستانی انگلیس چگونه با سیاست های دولت انگلیس در مورد تغییر اقلیم درگیر می شوند؟

اهداف مثال

برای جمع آوری داده ها در مورد سطح دانش، درک و درک مثبت / منفی دانشجویان از سیاست های دولت، نظرسنجی هایی را انجام دهید.

تعیین کنید که آیا نگرش به سیاست های اقلیمی با متغیرهایی مانند سن، جنس، منطقه و طبقه اجتماعی ارتباط دارد یا خیر.

برای کسب بینش کیفی از دیدگاه ها و اقدامات دانشجویان در رابطه با سیاست های آب و هوایی، مصاحبه کنید.

مروری بر ساختار

ساختار پایان نامه اهمیت زیادی دارد. برای کمک به راهنمای خواننده خود در پایان نامه، با مروری بر ساختار آن پایان دهید، و خلاصه هر فصل را نشان دهید که چگونه به اهداف اصلی شما کمک می کند. بهتر است خلاصه مختصر باشد. برای توصیف محتوای هر فصل معمولاً باید یک یا دو جمله کافی باشد.

اگر تحقیقات شما پیچیده تر است یا از یک ساختار متداول پیروی نمی کند، ممکن است برای هر فصل به یک پاراگراف نیاز داشته باشید. به عنوان مثال، یک پایان نامه علوم انسانی ممکن است به جای تقسیم تحقیقات به روشها / نتایج / بحث، به صورت مضمونی بحث کند. اگر ساختار شما غیر متعارف است، روشن کنید که همه چیز چگونه در کنار هم قرار می گیرند.

منبع: scribbr

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد