Maryamkohshari

وبلاگی برای انتشار محتوای دسته اول

Maryamkohshari

وبلاگی برای انتشار محتوای دسته اول

برنامه ریزی برای نوشتن پایان نامه

بخش روش ها اقداماتی را که باید برای بررسی یک مسئله تحقیقاتی انجام شود و منطق استفاده از روشهای خاص یا تکنیک های مورد استفاده برای شناسایی، انتخاب، پردازش و تجزیه و تحلیل اطلاعات استفاده شده برای درک مسئله، توصیف می کند. بنابراین به خواننده اجازه می دهد تا ارزیابی انتقادی روایی و پایایی کلی مطالعه. بخش روش شناسی یک پایان نامه تحقیقاتی به دو سوال اصلی پاسخ می دهد: داده ها چگونه جمع آوری شده یا تولید شده اند؟ و چگونه آنالیز شد؟ نوشته باید مستقیم و دقیق باشد و همیشه به صورت گذشته نوشته شود.

موسسه نوشتن پایان نامه پروژه دونی چندین نکته مهم را برای نحوه نوشتن پایان نامه در نظر گرفته است که می گوید:


اهمیت یک بخش روش شناسی خوب

شما برای برنامه ریزی برای نوشتن پایان نامه باید به دلایل زیر نحوه دستیابی و تحلیل نتایج خود را توضیح دهید:

خوانندگان باید بدانند که چگونه داده ها بدست آمده اند زیرا روشی که انتخاب کرده اید نتایج را تحت تأثیر قرار می دهد، و به طور گسترده ای، چگونه اهمیت آنها را در بخش بحث پایان نامه خود تفسیر می کنید.

روش شناسی برای هر شاخه ای از بورس تحصیلی بسیار مهم است زیرا یک روش غیر قابل اعتماد نتایج غیر قابل اعتماد ایجاد می کند و در نتیجه ارزش تحلیل شما از یافته ها را تضعیف می کند.

در بیشتر موارد، انواع مختلفی از روش ها وجود دارد که می توانید برای بررسی یک مسئله تحقیقاتی انتخاب کنید. پایان نامه پایان نامه روش شما باید به روشنی دلایل انتخاب روش یا روش خاصی را بیان کند.

خواننده می خواهد بداند که داده ها به روشی جمع آوری یا تولید شده اند که با عمل پذیرفته شده در زمینه مطالعه سازگار است. به عنوان مثال، اگر از یک پرسشنامه چند گزینه ای استفاده می کنید، خوانندگان باید بدانند که این پاسخ به پاسخ دهندگان شما پاسخ مناسبی را برای انتخاب داده است.

این روش باید برای تحقق اهداف کلی مطالعه مناسب باشد. به عنوان مثال، شما باید اطمینان حاصل کنید که اندازه نمونه به اندازه کافی بزرگ دارید تا بتوانید بر اساس یافته ها تعمیم داده و توصیه هایی را ارائه دهید.

در این روش باید مشکلات پیش بینی شده و مراحلی که برای جلوگیری از بروز آنها برداشته اید، بحث شود. برای هر مشکلی که پیش می آید، باید روشهایی را که به حداقل رسانده اند توضیح دهید یا اینکه چرا این مشکلات به هیچ وجه معنی دار بر تفسیر شما از یافته ها تأثیر نمی گذارد.

در علوم اجتماعی و رفتاری، مهم است که همیشه اطلاعات کافی ارائه دهید تا سایر پژوهشگران بتوانند روش شما را اتخاذ یا تکرار کنند. این اطلاعات به ویژه هنگامی که یک روش جدید توسعه یافته یا استفاده ابتکاری از یک روش موجود استفاده شده است، بسیار مهم است.


ساختار و سبک نوشتن پایان نامه

برای مراحل نوشتن پایان نامه در علوم اجتماعی دو گروه اصلی روش تحقیق وجود دارد:

گروه تجربی - تحلیلی به روش مشابهی که محققان علوم طبیعی را مطالعه می کنند، به مطالعه علوم اجتماعی نزدیک می شوند. این نوع تحقیق بر دانش عینی، سوالات تحقیق است که می تواند بله یا خیر پاسخ داده شود و تعاریف عملیاتی متغیرها قابل اندازه گیری است. گروه تجربی - تحلیلی از استدلال قیاسی استفاده می کنند که از نظریه موجود به عنوان پایه و اساسی برای تدوین فرضیه هایی استفاده می کنند که باید آزمایش شوند. این روش متمرکز بر توضیح است.

گروه تفسیری روشها در درک پدیده به روشی جامع و جامع متمرکز شده اند. روشهای تفسیری معطوف به تجزیه و تحلیل شیوه های معنی سازی موضوعات انسانی [چرا، چگونه یا با چه وسیله ای افراد کاری را انجام می دهند]، ضمن نشان دادن چگونگی ترتیب این روشها به گونه ای که بتوان از آنها برای تولید نتایج قابل مشاهده استفاده کرد. روش های تفسیری به شما امکان می دهد ارتباط خود را با پدیده های مورد بررسی تشخیص دهید. با این حال، گروه تفسیری نیاز به بررسی دقیق متغیرها دارد زیرا بیشتر بر دانش ذهنی تمرکز دارد.


توجه به محتوای پایان نامه

مقدمه ای در بخش روش شما باید با بیان مجدد مسئله تحقیق و مفروضات اساسی و اساسی مطالعه شما آغاز شود. به دنبال آن تعیین موقعیت روشهایی که برای جمع آوری، تجزیه و تحلیل و پردازش اطلاعات در "سنت" کلی رشته تحصیلی خود و در طرح تحقیق خاصی که برای مطالعه مسئله انتخاب کرده اید، استفاده می کنید. اگر روشی که انتخاب می کنید خارج از سنت رشته شما باشد [به عنوان مثال، بررسی ادبیات نشان می دهد که معمولاً از این روش استفاده نمی شود]، توجیهی برای نحوه انتخاب روش شما به طور خاص برای حل مسئله تحقیق به روش هایی ارائه دهید که در مطالعات قبلی استفاده شده است.

در زمان نوشتن پایان نامه باید موارد زیر را توصیف کند:

  • تصمیماتی که در انتخاب داده هایی که تجزیه و تحلیل کرده اید یا در مورد تحقیق کیفی، موضوعات و تحقیقاتی که بررسی کرده اید، گرفته شده است
  • ابزارها و روشهای مورد استفاده برای شناسایی و جمع آوری اطلاعات و نحوه شناسایی متغیرهای مربوطه، روشهای پردازش داده ها و روشهایی که برای تجزیه و تحلیل این داده ها استفاده کردید.
  • ابزارها یا استراتژی های تحقیقاتی ویژه ای که برای مطالعه فرضیه اساسی و سوالات تحقیق استفاده کردید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد