Maryamkohshari

وبلاگی برای انتشار محتوای دسته اول

Maryamkohshari

وبلاگی برای انتشار محتوای دسته اول

افزایش اعتماد به نفس خود را چطور افزایش دهیم؟

اعتماد به نفس یعنی آن احساس و شناختی که از توانایی ها و محدودیت های بیرونی و درونی خود دارید. بنابراین وقتی که اعتماد به نفس و خودباوری را براساس آنکه و آنچه به راستی هستید و نه براساس موفقیت ها و دستیابی ها یا شکست ها و ناکامی های خود بنا می کنید، چیزی را در خود خلق می نمایید که هیچ کس و هیچ چیز یارای گرفتنش را از شما نخواهد داشت.

اعتماد به نفس شجاعت و دلیری را در ما شکل می دهد. حال آنکه شجاعت هم انسان دیگری از ما می‌سازد و ما را به‌جاهایی می‌رساند که شاید تا همین چند وقت پیش به هزاران دلیل آنها را شایسته خود نمی‌دانستیم و یا فکر می‌کردیم هرگز نخواهیم توانست به آنجا برسیم. شجاعت، سردار درون وجود هر یک از ما را آماده‌ی رزم می‌کند.

برای افزایش اعتماد به نفس راه های زیادی وجود دارد که عبارتند از:

تمرین کردن برای موفقیت

یکی از راههای افزایش اعتماد به نفس تمرین کردن است. روانشناسان نشان داده اند که کودکانی که در سال های اولیه زندگی خود تشویق شده اند تا برای خود تصمیم بگیرند از دیگر کودکانی که این موقعیت را نداشته اند در اعتماد به نفس رتبه بالاتری کسب کرده اند. تمرین تصمیم گیری به شما کمک می کند تا نسبت به قدرت قضاوت خود اطمینان بیشتری به دست آورید و در نتیجه اعتماد به نفس کامل تری کسب نمایید. مهم تصمیم گیری است. یادتان باشد که: قضاوت درست نتیجه تجربه است و تجربه خود نتیجه چندین قضاوت نادرست.

بنابراین از هر فرصتی برای تصمیم گیری استفاده کنید و این نیرو را در خود پرورش دهید. تصمیم گیری مستلزم خطرپذیری و احساس مسئولیت است.

ظاهر آراسته داشته باشید

نوع لباس پوشیدن نشانه گویایی از وضعیت درونی افراد است. به خوبی نشان می‌دهد که آیا فردی هستید که به خود بی‌توجهید یا به دنبال جلب توجه هستید. برای افزایش اعتماد‌به‌نفس، به ظاهرتان وابسته نباشید اما بدون لباس‌های مناسب اعتماد به نفس شما کاهش می‌یابد. متناسب با موقعیت و شرایط، لباسی برازنده و ساده به تن کنید.

توجه به نوع پوشش و ظاهر در اعتماد به نفس مهم است و مهم‌تر از آن توجه به سلامت و نوع تغذیه. با تغذیه سالم و ورزش شاداب‌تر خواهید بود. وقتی که به جسم خود احترام می‌گذارید اعتماد به نفس شما بیشتر می‌شود. علاوه بر آن تناسب اندام بهتری پیدا می‌کنید که باز هم از عوامل تاثیرگذار بر اعتماد به نفس است.

گفتگوی درونی را به سمت اهدافتان بکشانید

یکی دیگر از راه های افزایش اعتماد به نفس، صحبت کردن با خود در زمان تنهایی است. اهداف را به صورت جملاتی مشخص درآورید و به خود بگویید آن هم به صورت جملات مثبت. اهداف باید واقعی و معقول باشند نه بلندپروازانه که دسترسی به آنها ممکن نباشد و نه پیش پا افتاده که ارزش کوشیدن را نداشته باشند. اهداف معقولی برای هر ساعت، روز، هفته و ماه وضع کنید. موفقیت در اهداف کوتاه، شما را برای دست یافتن به اهداف بلند تشویق می کند و انگیزه تلاش را در شما بیدار می سازد. همواره اهداف را یادآور شوید تا بخشی از ضمیر ناخودآگاه شما گردد.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد اعتماد به نفس می توانید به خودساخته مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد