Maryamkohshari

وبلاگی برای انتشار محتوای دسته اول

Maryamkohshari

وبلاگی برای انتشار محتوای دسته اول

راهنمای درخواست پیشینه از ایران داک

دانشجویان و پژوهشگران برای انجام تحقیقات جدید و همچنین بسط و گسترش تحقیقات پیشین انجام گرفته شده توسط محققان دیگر، نیاز به دسترسی به نتیجه تحقیقات پژوهشگران پیشین دارند. سامانه‌ها و سازمان‌های فراوانی وجود دارد که در راستای تسهیل جستجوی دانشجویان و محققان پدید آمده‌اند و نتیجه تحقیقات پیشین را در قالب کتاب، مقاله و سایر اسناد علمی گردآوری کرده و در اختیار محققان قرار داده‌اند. از جمله این سازمان‌ها در داخل کشور ایران می‌توان به ثبت نام در ایرانداک اشاره کرد.

تکراری نبودن موضوع پایان نامه در ایران داک

برای اینکه از تکراری نبودن موضوع پایان نامه خود مطلع شوید، باید به سراغ وب سایت ایران داک بروید. در این سایت ثبت نام کنید و موضوعات موردنظر خود را در آن وارد کنید. در صورتیکه در ایرانداک عضو هستید با وارد کردن ایمیل و رمز وارد سامانه می شوید در غیر اینصورت از قسمت “کاربر تازه هستم” ثبت نام را انجام داده و پس از ثبت نام لینک فعال سازی به ایمیل شما بعد از وارد شدن به سایت www.irandoc.ac.ir باید در قسمت پیشینه پژوهش،وارد قسمت ثبت نام شده و اطلاعات خواسته شده جهت ثبت را وارد نمائید. سپس برای تکمیل ثبت نام باید وارد ایمیل خود شده و لینک ارسالی از ایران داک را کلیلک تا مراحل ثبت نام کامل شود.

ضرورت ثبت نام در سایت ایران داک

دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا برای گرفتن مدرک تحصیلی خود بایستی تحقیقاتی را تحت عنوان پایان نامه در رشته و گرایش تخصصی خود انجام داده و در پایان تحصیلات در حضور اساتید راهنما و داوران هیئت علمی از تحقیقات خود دفاع کنند. از جمله شرایط پذیرش این تحقیقات توسط داوران و دانشگاه، به روز بودن و منحصر به فرد بودن موضوع پایان نامه است. به این معنی که در صورتی که در گذشته محققان دیگری برای موضوع پایان نامه خود تحقیقات مشابهی را انتخاب کرده باشند، موضوع انتخاب شده برای دانشجو قابل قبول نخواهد بود. از این رو دانشجویان بایستی قبل از شروع به انجام تحقیقات و در مرحله پروپوزال نویسی از تکراری نبودن موضوع انتخابی خود اطمینان حاصل کنند.


توصیه ها زمان ثبت نام در ایرانداک

1. نام و نام خانوادگی خود را دقیق و کامل وارد کنید.

2. عنوان پایان نامه شما می بایست با عنوانی که شورای پژوهشی دانشکده ارائه می گردد تطابق و هم خوانی داشته باشد

3. از آنجا که موتور سرچ استعلام ایرانداک براساس تعیین کلمات کلیدی طراحی گردیده، در انتخاب کلمات کلیدی دقت نمایید. پیشنهاد می شود برای انتخاب کلمات کلیدی از مشاوره رایگان موسسه انجام پایان نامه پروژه دونی بهره مند شوید تا رکوردهای پیشنهاد شده از طرف ایرانداک به حداقل تعداد برسد.

4. پس از ارسال استعلام ایرانداک به ایمیل شما ممکن هست تعدادی موضوع مشابه به موضوع شما از طرف ایرانداک در انتهای نامه درج شده باشد. جای نگرانی نیست چون ممکن است کلیدواژه های شما با موضوعات رکورد شده مشابهت داشته و موضوع شما متفاوت از موضوعات رکوردی پیشنهادی ایرانداک باشد.

5. با ارسال استعلام برای مشاورتز، رکوردهای پیشنهادی ایرانداک بررسی و مشاوره در زمینه رکوردهای استعلام شده و تکراری یا عدم تکراری بودن موضوع شما ارائه می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد