Maryamkohshari

وبلاگی برای انتشار محتوای دسته اول

Maryamkohshari

وبلاگی برای انتشار محتوای دسته اول

ثبت نام در ایرانداک برای "تکراری نبودن موضوع پایان نامه"

ثبت نام در ایرانداک برای بررسی پیشینه موضوع پایان نامه اهمیت زیادی دارد. در واقع شما برای تکراری نبودن موضوع پایان نامه در ایران داک ثبت نام می کنید. پیشینه پژوهش نیز اهمیت ویژه ای در تبیین مسیر محققین و ترسیم روند پیش روی آن ها خواهد داشت. به علاوه با توجه به این بخش می توان از خلاء های علمی موجود در این مسیر نیز مطلع گشت و برای تکمیل آن ها اقدام نمود.

برای این منظور لازم است که تحقیقات کامل در زمینه مطرح شده توسط دانشجو، در پایان نامه های پیشین و مقالات ژورنال های معتبر جهانی مورد بررسی کامل قرار گیرد که سامانه پیشینه پژوهش ایرانداک، با هدف تسهیل نمودن این فرآیند، بخشی را به این مورد اختصاص داده است. در ادامه بیشتر به موضوع ثبت نام در ایرانداک می پردازیم.

دلیل ثبت نام در سایت ایران داک

تکراری نبودن موضوع پایان نامه در ایران داک انجام می شود. هیچ موضوعی نباید تکراری باشد زیرا باعث دوباره کاری می شود. برای اطلاع از اینکه موضوع شما جدید است، باید برای ثبت نام در سایت ایران داک اقدام کنید. بسیاری از پژوهش‌های دانشگاهی در پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها انجام می‌شوند و بخشی از مقاله‌های علمی نیز دستاورد همین پژوهش‌ها هستند، به این فرآیند نیاز دارند.

یکی از مزیت های درخواست پیشینه از ایران داک، آسانی دست‌یابی به این منابع کلیدی و کاربست دستاوردهای آنها در فرایند پژوهش برای پژوهشگران و در چرخه تولید برای صنعت کشور بسیار ارزشمند است.

ایران داک تنها برای تکراری نبودن موضوع پایان نامه نیست. بلکه کار ثبت، سازمان‌دهی، و اشاعه اطلاعات علم و فناوری کشور را هم انجام می دهد. این وب سایت از دیرباز مرکز دریافت نسخه‌ای از پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها و ارائه خدمات اطلاع‌رسانی آنها به جامعه علمی کشور بوده است.

نحوه درخواست پیشینه از ایران داک

دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی برای استفاده از این سامانه می توانند به نشانی اعلام شده مراجعه و نسبت به ثبت درخواست موضوع با عنوان و کلیدواژه های پژوهش خود به صورت برخط اقدام کنند. گفتنی است، نتیجه بررسی سامانه پس از گذشت ۲۴ ساعت به رایانامه درخواست کننده ارسال می شود.

این سامانه علاوه بر جلوگیری از تحقیقات تکراری امکان دسترسی به پیشینه موضوع پژوهش به ویژه در ایان نامه و رساله های انجام شده در کشور را برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پژوهشگران فراهم می آورد.

پرداخت هزینه درخواست پیشینه

برای اطلاع از تکراری نبودن موضوع پایان نامه در ایران داک باید هزینه مربوط را پرداخت کنید. اگر اطلاعات فرم سایت را صحیح وارد کرده باشید به صفحه زیر میرسید ، هزینه ارائه این گواهی رسمی 15.000 تومان است. پس از بررسی، تکراری بودن و یا جدید بودن موضوع پایان نامه و رساله مشخص می شود و در آخر پس از آشنایی با ساختار پایان نامه می توانید شروع به کار کنید.

دانشجویان ارشد که شیوه آموزش محور را انتخاب کرده اند ، احتیاجی به ارائه پایان نامه ندارند چرا که می بایست چندین واحد تئوری مربوط به رشته تحصیلی شان را سپری کرده تا مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت کنند . اما این دسته از دانشجویان برای دریافت امتیاز می توانند انواع مقالات علمی پژوهشی و یا ترویجی نوشته و به چاپ برسانند . برای دریافت اطلاعات بیشتر به وب سایت پروژه دونی مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد