Maryamkohshari

وبلاگی برای انتشار محتوای دسته اول

Maryamkohshari

وبلاگی برای انتشار محتوای دسته اول

انجام تضمینی پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری

در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری مهمترین بخش دوران تحصیلی ارائه و انجام پایان نامه میباشد؛زیرا بدون ارائه پایان نامه امکان فارغ التحصیلی وجود ندارد. فرآیندتکمیل و انجام پایان نامه در تمام رشته ها به یک صورت بوده اما نوع مطالعه و روش های تحقیق تفاوت دارند. مهم ترین بخش در انجام تضمینی پایان نامه در رشته های زیست شناسی، شیمی، بیوشیمی و … به کارهای آزمایشگاهی مربوط می شود.
اما هنگام انجام پایان نامه تضمینی در رشته های انسانی مانند روانشناسی و مشاوره مهم ترین بخش یک تجزیه و تحلیل داده های خام است. برای پیدا کردن موضوع مناسب برای انجام پایان نامه ۳گام اساسی وجود دارد. در ابتدا یک حیطه مورد علاقه و موردنظر از رشته ی خود را انتخاب میکنیم.

مهم ترین نکات در زمان نوشتن پایان نامه تضمینی

برای اینکه پایان نامه خود را به بهترین شکل بنویسید توجه به تمامی نکات و توصیه های زیر در تمامی مراحل پایان نامه نویسی لازم و ضروری است:

دقت در انتخاب موضوع انتخاب موضوع پایان نامه

اولین قدم در راه نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد،را باید محکم برداشت تا بتوان پایان نامه را راحتتر پیش یرد پس باید در انتخاب موضوع دقت لازم و زیرکانه عمل کرد.موضوع پایان نامه خود کارشناسی ارشد را با توجه به معیارهایی مانند نیاز جامعه، در اختیار داشتن امکانات تحقیق نظری و عملی، داشتن دانش وعلاقه در زمینه مورد نظر، آینده شغلی و مواردی از این قبیل انتخاب کنید.
بنابراین باید موضوع پایان نامه شما در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتر تغییر زیادی نداشته باشد.تا بتوان موضوعی مناسب و در خور پیدا کنیدکه بسیار اهمیت داردبهتر است در انتخاب موضوع پایان نامه علایق خود و امکاناتی را که در اختیار دارید جهت انتخاب موضوع پایان نامه خود در نظر بگیرید.
توجه داشته باشید زمانی موضوعی که انتخاب می کنید باید جدید باشد و نباید در گذشته انجام شده باشد. برای تکراری نبودن موضوع پایان نامه می توانید به وب سایت ایران داک مراجعه کنید.

استفاده از تمامی منابع فارسی و خارجی

برای انجام تضمینی پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری تنها به منابع فارسی اکتفا نکنید. بلکه به سراغ منابع خارجی زبان هم بروید. از تمامی منابع شامل پایان نامه، مقاله، کتاب و ... بروید. از دو منابع اولیه و ثانویه استفاده کنید. این منابع عبارتند از:
· منابع اولیه: منابعی هستند که توسط فردی نگاشته شده‌اند که خالق ایده، داستان، نظریه، آزمایش و غیره بوده است. آن‌ها مبانی واقعی و مهمی هستند و درصورتی‌که مشغول نوشتن یک تز تحلیلی باشید، در تز کارشناسی ارشد خود از آن‌ها استفاده می‌کنید.
· مثلاً، رمانی که نوشته‌ی ارنست همینگوی است یا یک مقاله در یک مجله‌ی علمی که در آن نتایج جدیدی برای نخستین بار بیان‌شده است، هر دو را ممکن است بتوان منابع اولیه‌ی یک پروژه بشمار آورد.
· منابع ثانویه: منابعی هستند که راجع و پیرامونِ منابع اولیه نگاشته شده‌اند. لازم است که این منابع در تز کارشناسی ارشد شما گنجانده شوند، چراکه باید نشان دهید که درک عمیقی از محیط موضوع موردنظرتان دارید و آنچه را دانشمندان برجسته در خصوص سوژه‌ی پژوهشتان گفته‌اند، درک کرده‌اید.

بررسی سوابق پژوهشی

یکی از نکات مهم در انجام تضمینی پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری بررسی ادبیات تحقیق یا سوابق پژوهشی است. نوشتن این قسمت برای بسیاری از محققان فرآیندی دشواری است و از آن فراری هستند. مرور ادبیات مروری جامع بر دانش موجود در حوزه موضوعی خاص است. پس از انتخاب موضوع، اولین گام برای شروع تحقیق، کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحقیق های قبلی این حوزه و در نهایت انتشار این اطلاعات در قالب مرور ادبیات برای مقاله تحقیقی است. مرور ادبیات سابقه، ارتباط و پیش زمینه مسئله تحقیق را فراهم می کند، از این نظر یکی از ستون‌های است که ایده تحقیق به آن استوار است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد