Maryamkohshari

وبلاگی برای انتشار محتوای دسته اول

Maryamkohshari

وبلاگی برای انتشار محتوای دسته اول

راهکارهای طلایی برای دستیابی به موفقیت

روش‌های متعدد بسیاری وجود دارد که به وسیله آن بتوانیم در زندگی موفق باشیم. اما روشی که برای شما بهتر عمل می‌کند به دیدگاه شما از موفقیت در زندگی وابسته است. اغلب تصور ما از موفقیت این است که حقوق بالا دریافت کنیم یا کاری را خوب انجام دهیم. چنانچه دستاوردهای حرفه‌ای بخشی از پازل باشد، بسیاری از حوزه‌های مهم زندگی را از قلم می‌اندازیم. خانه، روابط عاطفی، تحصیلات آکادمیک و ورزش تنها حیطه‌های کمی هستند که مردم تلاش می‌کنند تا در آن‌ها موفق شوند.


روی احساسات خود کنترل داشته باشید

زندگی از لحظات تشکیل شده است. لحظات شادی ، لحظات ناامید، لحظاتی که عاشق می شوید و لحظاتی که احساس می کنید قلبتان شکسته شده است. در تمامی این لحظات شما باید بتوانید احساسات خود را مهار کرده و روی خواسته های خود کنترل داشته باشید. احساسات شما نباید روی رفتار و اعمال شما تاثیر بگذارند. شما باید بدانید که مسیر موفقیت هموار نیست و شما زمانی برای استراحت در این مسیر ندارید. پس بدون در نظر گرفتن و با تلاش برای رسیدن به موفقیت در زندگی تلاش کنید.

مطالعه و راه های رسیدن به موفقیت

تمام افراد موفق به مطالعه کردن عادت دارند. با مطالعه می توانید به معلومات خود بیافزایید. پس هر هفته برای خود برنامه ریزی مطالعاتی داشته باشید. برنامه بریزید و هر روز چند صفحه یا یک بخش از کتابی را بخوانید . البته می توانید در هنگام ترافیک و در مسیر رسیدن به سرکار به کتاب های صوتی گوش دهید. بیل گیتس یک کتاب خوان حرفه ای است که هر ساله بیش از 50 جلد کتاب می خواند و مطالعه را عامل اصلی پیشرفت خود تلقی می کند.

خوش بینی را فراموش نکنید

برای سخت کوشی باید یاد بگیرید که در محیط کار خود خوش‌بین باشید تا سختی‌های کارِ زیاد، فشار کمتری به شما وارد کند. در مشکلات کاری و اتفاقات منفی به دنبال جوانب مثبت باشید. افراد خوش‌بین رویدادهای منفی را موقتی و گذرا می‌بینند و بر مشکلات تمرکز نمی‌کنند.

از جمله کارهایی که برای افزایش سخت‌ کوشی خود می‌توانید انجام دهید، موارد زیر هستند: بدبینی را کنار بگذارید. بدبینی با ایجاد حس درماندگی باعث سکون می‌شود و بازدهی را کاهش می‌دهد. به جای اینکه از مسئولیت‌ها شکایت کنید، آنها را به عنوان فرصتی در نظر بگیرید تا تلاش و وجدان کاری‌تان را به رئیس خود نشان دهید. موفقیت‌هایتان را به خود یادآوری کنید. این کار جرات شما را برای انجام فعالیت‌های جدید در حیطه شغلتان بیشتر می‌کند.


خودتان را با موفقیت دیگران تعریف نکنید

خودتان را با موفقیت دیگران تعریف نکنیدخودتان را با موفقیت دیگران تعریف نکنید. هیچ گاه سعی نکنید خود را ضعیف نشان دهید و از موفقیت دیگران به عنوان سکوی پرش خود استفاده کنید.چرا که ممکن است اهداف شخصی خود را فراموش کنید. همچنین از خود حقیقی‌تان دور می‌شوید.

در این صورت همیشه پیرو دیگران می‌مانید و مسیر شما تنها یک تقلید غیر خلاقانه از دیگران است. بنابراین این روش نه تنها باعث موفقیت و پیشرفت شما نمی‌شود، بلکه باعث حسادت و پسرفت شما می‌گردد. در صورت رقابت شایسته است که «رقابت سالم» باشد. رقابت سالم یعنی به خود و دیگری آسیب نرسانید و باعث پیشرفت خود و دیگران شوید.

اما اگر از روی حسادت می‌خواهید از دیگران پیشی بگیرید یا از موفقیت آن‌ها سوء استفاده کنید، رقابت ناسالم می‌شود. برای مثال: اگر می‌خواهید مدیر شوید، به پیشرفت مدیر خود کمک کنید. کینه و حسادت نه تنها شما را موفق نمی‌کند، بلکه باعث شکست خود و دیگران می‌شوید.

فردیت مهم است

شما لازم نیست دیگر افراد موفق را دنبال کنید تا خودتان موفق شوید. شخصیت فاکتور اصلی موفقیت است که بدانید نسبت به کاری که میکنید،، چه احساسی دارید. آیا نیاز های شما را برطرف میکند و شما را خوش حال میکند؟ از متفاوت بودن نترسید. اراده و عزم راسخی لازم است تا از عموم مردم جدا شوید و افکار و تفکرات خودتان را بخواهید داشته باشید.


در پایان موفق شدن آسان، موفق ماندن دشوار

برخی فکر می کنند موفقیت آخر مسیر است، در حالی که موفقیت تازه شروع راه است. وقتی شما در زمنیه ای موفق می شوید، تازه سر و کله ی رقبا پیدا می شود. تازه باید از موفقیتی که به دست آورده اید دفاع کنید. وقتی موفق می شوید آنقدر کارهای زیادی باید برای حفظ موفقیت خود انجام دهید که اگر عاشق مسیرتان نباشید دیگر لذتی از مسیر خود در راه رسیدن به اهدافتان نمی برید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد