Maryamkohshari

وبلاگی برای انتشار محتوای دسته اول

Maryamkohshari

وبلاگی برای انتشار محتوای دسته اول

بهترین روشهای افزایش اعتماد به نفس زنان

با اینکه بسیاری از خانم ها از چهره زیبا و توانایی های بارز و بالایی برخوردارند اما باز هم عدم داشتن اعتماد به نفس آن ها را درگیر مسائلی کرده است که برایشان بسیار آزار دهنده است و مانع پیشرفتشان شده است. افزایش اعتماد به نفس، تأثیر زیادی در لذت‌بردن از زندگی دارد. تحقیقات نشان می دهد زنانی که اعتماد به نفس دارند از زندگی خود راضی‌ ترند.

به‌طور ناخودآگاه دیگران را تحت تأثیر قرار می‌دهند. اگر می‌خواهید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، باید عاداتی جدید به رفتارهای خود اضافه کنید. به همین دلیل در ادامه به روشهای افزایش اعتماد به نفس در زنان می پردازیم.


با قامت راست بایستید

باید با اعتماد به نفس بالا رفتار کنید سعی کنید با تمرین و ممارست راست ایستادن را تمرین کنید برای راست ایستادن سعی داشته باشید ناف خود را به طرف ستون فقراتتان عقب بکشید و شانه ها را به سمت عقب کشیده و سینه را به طرف جلو بیاورید.

نقاط ضعف خود را پیدا و آنها را برطرف کنید

یکی از راه های افزایش اعتماد به نفس در زنان پیدا کردن و پذیرفتن نقاط ضعف است. همه انسان ها ضعف هایی دارند و این موضوع قابل انکار نیست. هیچ ارتباطی به جنسیت ندارد و حتی سن و سال نیز نمی‌شناسد. هر فردی با هر جنسیتی در هر برهه سنی که باشد ممکن است دچار کمبود ها و نقص‌هایی باشد. افرادی که اعتماد به نفس کمتری دارند همیشه تلاش می‌کنند تا این نقص‌ها را انکار کنند و مدام بر این باورند که باید از هر لحاظ کامل به نظر برسد.

اما این موضوع کاملاً اشتباه است زنی که اعتماد به نفس خوبی دارد ضعف‌های خود را می‌پذیرد و می‌داند که این ضعف ها اگر بهبود پیدا نکنند می‌توانند شخصیت و اعتماد به نفس او را تحت الشعاع قرار دهند. به همین علت تلاش می‌کند تا با تکیه بر توانایی ها و نقاط مثبت خود بتواند ضعف‌های خود را پوشش دهد بانوانی که اعتماد به نفس بالایی دارند از چنین ویژگی برخوردار هستند آنها ضعف های خود را می‌پذیرند و برای آنها تلاش می‌کنند. زنان با اعتماد به نفس بالا به خوبی واقف هستند که ضعف و کاستی جزء غیر قابل انکار شخصیت هر فردی است.

مسئولیت کارهای‌تان را بر عهده بگیرید

خانم هایی که اعتماد به نفس کافی ندارند، برای اشتباه‌های خود دلیل‌تراشی می‌کنند و سعی دارند روی آنها سرپوش بگذارند. باید پذیرفت که همه اشتباه می‌کنند. نکته مهم این است که مسئولیت آنچه انجام داده‌ایم را بپذیریم، چه کارهای درست و چه اشتباه؛ این کار باعث می‌شود شما برای اطرافیان‌تان با اعتماد به نفس بیشتری جلوه کنید. به یاد داشته باشید شما تنها فردی هستید که می‌توانید اتفاقات زندگی خود را بسازید. شما می‌توانید از این قدرت برای هدایت زندگی خود به سمت بهتر یا بدتر‌شدن استفاده کنید. وقتی اشتباه خود را بپذیرید، دفعه‌ی بعد آن را تکرار نمی‌کنید. این نکته ساده باعث موفقیت و کامیابی در زندگی می‌شود.

به طور مرتب ورزش کنید

مطمئن باشید که داشتن اندام مناسب و ایده‌آل اعتماد به نفس شما را افزایش خواهد داد، داشتن اندام ایده آل وابسته به این است که شما باید روزانه ورزش کنید و تحرک داشته باشید تا بدنتان در بهترین وضعیت ممکن قرار بگیرد. نیازی نیست هر روز به باشگاه‌های ورزشی بروید بلکه چند دقیقه پیاده‌روی در روز نیز کفایت می‌کند همچنین کارهای منزل را سریع‌تر از حالت ممکن انجام دهید تا بدنتان تحرک داشته باشد.

علاوه بر این ورزش کردن باعث افزایش هورمون های شادی آور در بدن می شود. در نتیجه احساس بهتری نسبت به خودتان پیدا می کنید.

به قضاوت های دیگران توجه نکنید

یکی از روشهای افزایش اعتماد به نفس در زنان بی توجهی به قضاوت های دیگران است. شاید برایتان پیش آمده باشد که جایی با اعتماد به نفس رفتار کرده‌اید، اما دیگران برداشت خوبی از این رفتارتان نداشته‌اند. این واکنش‌های ناخوشایند موجب شده که بعد از آن تلاش چندانی برای نشان دادن اعتماد به نفس‌ زنان نکنید. بزرگترین و تنها منتقد شما در تصورتان از تصور دیگران درباره‌ی خودتان وجود دارد. به عبارت دیگر آنچه بر رفتارتان تاثیر می‌گذارد، نه تصور دیگران که تصور شما از تصور آنها درباره‌ی خودتان است.

در صحبت کردن از دست کمک بگیرید

یکی از راه های افزایش اعتماد به نفس از نظر سایت خودساخته کمک گرفتن از حرکات دست در زمان صحبت کردن است. وقتی با دست‌هایتان حرف می‌زنید، احساس شوق و هیجان شما به دیگران منتقل می‌شود. البته در این کار نباید افراط کنید. استفاده بیش از اندازه از حرکات بدن مثل دست‌ها می‌تواند برای مخاطب شما آزاردهنده باشد. وقتی با کسی صحبت می‌کنید، حرکات دست‌ها به طوری که کف دست قابل مشاهده باشد، اعتماد افراد را بیشتر جلب می‌کند. دست خود را در هنگام حرف‌زدن پنهان نکنید. البته بدانید دست به سینه ایستادن هم زیاد جذاب نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد