Maryamkohshari

وبلاگی برای انتشار محتوای دسته اول

Maryamkohshari

وبلاگی برای انتشار محتوای دسته اول

چطوری اعتماد به نفسمون رو بالا ببریم؟

بزرگ‌ترین و موفق‌ترین آدم‌هایی که می‌شناسیم هم گاهی اوقات دچار کمبود اعتماد به نفس می‌شوند. برای بالا بردن اعتماد به نفس، مثل هر توانایی و مهارت دیگری باید تمرین داشته باشید تا بتوانید آن را مدیریت کنید، اما وقتی بتوانید خودتان افسار را به دست بگیرید، پیشرفت می‌کنید و زندگی‌تان از این رو به آن رو می‌شود.

در ادامه به چندین مورد از راهکارهای افزایش اعتماد به نفس می پردازیم. با توجه به نقشی که اعتماد به نفس در موفقیت افراد دارد ، لازم است برای افزایش این روحیه تلاش کنیم. راهکارهای زیر می توانند در افزایش اعتماد به نفس مثر باشند:

  • خودتان انصافاً قضاوت کنید
  • توانایی نه گفتن
  • از بهانه گیری خودداری کنید
  • با افراد موفق ارتباط برقرار کنید
  • مسئول بودن
  • موفقیت های کوچکی کسب کنید
  • داشتن راهنما
  • به طور منظم تمرین کن
  • تمرین گفتار
  • مثبت اندیشی
  • به موفقیت ها توجه کنید


خودتان انصافاً قضاوت کنید

اولین قدم برای ایجاد اعتماد به نفس ارزیابی عادلانه خودتان است. البته تشخیص افتخار و اعتماد به نفس امری ضروری است. شما در هنگام قضاوت در مورد شخصیت ، رفتار خود مغرور می شوید و همه ویژگی های شما اغراق آمیز است. در حقیقت ، قضاوت عادلانه که به دور از خودخواهی است ، به افزایش اعتماد به نفس شما کمک می کند.

بنابراین باید به تمام توانایی های خود اعتقاد داشته باشید و سعی کنید پتانسیل ها و استعدادهای ذاتی خود را دریابید. شما باید کاملاً از پتانسیل خود آگاه باشید. درک صحیح و منطقی از شایستگی ها ، میزان انتقاد از دیگران و همچنین بازخورد منفی را کاهش می دهد و از طرف دیگر به شما کمک می کند تا با قدرت بیشتری اهداف خود را دنبال کنید.

توانایی نه گفتن را در خودتان تقویت کنید

افرادی که توانایی نه گفتن دارند اعتماد به نفس بالاتری دارند. توانایی نه گفتن در ابتدا کمی دشوار است. در ابتدای ورزش برای دستیابی به این ویژگی ، ممکن است دچار اضطراب ، ترس یا خجالت شوید. اما اگر یک بار به خواسته هایی که مورد پسند شما نیست ، "نه" بگویید؛ با گذشت زمان ، اعتماد به نفس شما افزایش می یابد. زیرا به این نتیجه می رسید که قدرت زیادی بر دیگران دارید که به راحتی می توانید به درخواست های آنها "نه" بگویید.

از بهانه گیری خودداری کنید

یکی از ویژگی های افرادی که عزت نفس پایینی دارند ، بهانه گیری است. هنگامی که آنها شکست می خورند ، آنها فقط دلیل خود را به چیزهایی نسبت می دهند که قابل تغییر نیستند. به عنوان مثال ، شخصی که در یک آزمون نتواند نتیجه خوبی کسب کند ، سعی می کند دلایل عدم موفقیت خود را با گفتن "ضریب هوشی کمی" توجیه کند. هیچ کس همیشه دائماً به خواسته های خود نمی رسد. هرکسی می تواند طعم شکست را تجربه کند. اما افرادی که دارای عزت نفس بالاتری هستند سعی می کنند شکست را با دلایل اصلی بپذیرند و به جای بهانه گیری به دنبال راهی برای موفقیت باشند.

با افراد موفق ارتباط برقرار کنید

یکی از راه های افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران ارتباط با افراد موفق است. افرادی که در زندگی موفق هستند می توانند الگوی خوبی برای موفقیت باشند. البته باید توجه داشته باشید که موفقیت این افراد روحیه شما را ضعیف نمی کند و احساس درماندگی شما را از بین نمی برد. از آنجا که برخی از افراد با دیدن موفقیت دیگران تصور می کنند که آنها پشت موفقیت کاروان هستند و نمی توانند مانند دیگران رفتار کنند. با این حال ، اگر به دلایل موفقیت دیگران نگاه کنید ، می توانید به راحتی از آنها الگوبرداری کنید. پس از مدتی افزایش اعتماد به نفس را مشاهده خواهید کرد.

مسئولیت پذیر باشید

افرادی که از مسئولیت فرار می کنند با گذشت زمان از جامعه حذف می شوند. اما افراد مسئولیت پذیر ، چون مورد تمجید اطرافیان قرار می گیرند یا دیگران برای واگذاری برخی مسئولیت ها به سراغشان می آیند ، به مرور به افزایش اعتماد به نفس آنها کمک می کند.


موفقیت های کوچک را کوچک نشمارید

برای افرادی که عزت نفس پایینی دارند و یا اصلاً اعتماد به نفس ندارند ، موفقیت های کوچک نیز م workثر است. در واقع ، این روش گام به گام به افراد کمک می کند تا از توانایی های خود آگاه شوند. با گذشت زمان ، اعتماد به نفس آنها افزایش می یابد. تحقیقات نشان داده است که موفقیت های کوچک باعث گیرنده های جدید آندروژن در مغز می شود. در نتیجه ، فرد انگیزه و اشتیاق بیشتری برای موفقیت پیدا می کند.

گیرنده های آندروژن تأثیر مثبتی بر تستوسترون دارند که باعث افزایش میل و توانایی فرد در مواجهه با چالش های پیش رو می شود. اگر این روند به مدت طولانی ادامه یابد منجر به افزایش اعتماد به نفس در طول زمان می شود.

داشتن راهنما

افرادی که باهوش هستند و تجربه شخصی بیشتری دارند می توانند راهنمای خوبی برای افزایش اعتماد به نفس باشند. البته به شرطی که آنها با دلسوزی با شما رفتار کنند و بتوانند بدون تعصب و حسادت ، نکات مثبت را در شما یادآوری کنند. همچنین باید به یاد داشته باشید که اگر صفات منفی شما توسط آنها بروز می کند ، احساس ضعف و درماندگی نکنید. راهنما به شما یادآوری می کند که در هر زمان کجا هستید و این می تواند شما را برای دستیابی به موفقیت متمرکز کند.

به طور منظم تمرین کن

افرادی که به طور منظم ورزش می کنند اعتماد به نفس بیشتری دارند. طبق مطالعه موسسه تحقیقات انتاریو ، افرادی که روزانه 10 دقیقه ورزش می کنند نسبت به سایر افرادی که ورزش را از فعالیتهای روزمره خود حذف می کنند ، اعتماد به نفس بیشتری دارند. این افراد همچنین به دلیل داشتن اندام سالم و زیباتر و همچنین ضریب هوشی بالاتری که در نتیجه ورزش منظم حاصل می شود ، اعتماد به نفس بالاتری دارند.

از طرف دیگر ، ورزش باعث ترشح اندورفین بیشتری در بدن می شود که نقش مهمی در نشاط و خلق و خوی مثبت فرد دارد. بنابراین داشتن یک برنامه ورزشی منظم می تواند به راحتی اعتماد به نفس شما را تقویت کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد