Maryamkohshari

وبلاگی برای انتشار محتوای دسته اول

Maryamkohshari

وبلاگی برای انتشار محتوای دسته اول

از کجا بفهمیم اعتماد به نفس داریم؟

اعتماد به نفس به این معناست که فرد خودش را همانطور که هست بپذیرد و همه نقاط قوت و ضعف خود را بپذیرد و اگر مسئولیتی به او سپرده شد که بتواند از عهده آن برآید، نباید از آن بترسد و فرار می کند. براساس گفته اغلب روانشناسانی مثل فروید و فرید زکریا اعتماد به نفس در کودکی و تا پنج سالگی ایجاد می شود و بعد از این سن تغییر در آن دشوار است و برای این امر والدین باید تلاش های زیادی در جهت افزایش اعتماد به نفس انجام دهند. در ادامه به نشانه ها و علائم کمبود عتماد به نفس می پردازیم.


علائم عدم اعتماد به نفس

وقتی اعتماد به نفس در کسی پایین باشد علائم و نشانه های زیر در آنها به وضوح دیده می شود:

تغییر سریع ذهن

فردی با عزت نفس پایین، تحت تأثیر عوامل مختلف و افراد، به سرعت نظر خود را تغییر می دهد و به اصطلاح دمدمی مزاج است. او دائماً شک می کند و از این شاخه به آن شاخه می پرد. بهتر است پس از تفکر عقیده خود را به روشنی بیان کنید و سپس تصمیم بگیرید. بعد از این مراحل، تصمیم خود را سریع تغییر ندهید و بگذارید زمان کار درست یا نادرست بودن تصمیم شما را تعیین کند. پشتکار در تصمیم گیری، هرچقدر هم اشتباه باشد، حداقل یک تجربه عالی خواهد بود. در هر صورت، نباید گوش خود را روی کلمات منطقی ببندید و از پشت بام بیفتید.

احساس گناه نسبت به تصمیمات گذشته

همه ما در گذشته اشتباهاتی مرتکب شده ایم، اکنون هم اشتباه می کنیم و این در آینده اتفاق خواهد افتاد. اما وقتی عمیقا به آن فکر می کنید، تمام اشتباهاتی که مرتکب شده اند، چیزی قدرتمند و مثبت ایجاد کرده اند. حتی بدترین اشتباهاتی که مرتکب می شویم دری برای یادگیری، یادگیری و تغییر باز می کند. اما وقتی روی تأثیرات و پیامدهای منفی اشتباهات متمرکز شوید و نسبت به آنها احساس گناه کنید، عدم اعتماد به نفس ایجاد می کنید.

آنها معتاد به کار هستند

این افراد مایل به تحمل فشار کار و حوادث اطراف آن هستند، اما نمی توانند روابط با جامعه ای را که برای آنها ناشناخته و غیرقابل کنترل است تحمل کنند. این افراد تمام تمرکز خود را روی کار گذاشته و تمام انرژی خود را صرف این کار می کنند.


آنها فراتر از ظاهر خود هستند

یکی از نشانه های افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند، زیاده روی در این افراد است. آنها اغلب از آرایش و لباس های زننده استفاده می کنند که توجه بسیاری را به خود جلب می کنند. افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند سعی می کنند از ظاهر خود به عنوان سلاحی برای جلب توجه دیگران استفاده کنند زیرا در برقراری ارتباط با دیگران مشکل دارند.

بنابراین، اغلب می بینید که آنها در دستیابی به ظاهر خود بیش از حد هستند و از طرف دیگر، به دلیل اینکه مدام فکر می کنند ظاهر خوبی ندارند، سعی می کنند با انجام کارهای مختلف، ظاهر بهتر و موجه تری برای خود ایجاد کنند. علاوه بر اعتماد به نفس، این نیز به این واقعیت مربوط می شود که با اعتماد به نفس می توانید از تمام افکار منفی خلاص شوید، توصیه می کنم مقاله مراحل عملی برای دستیابی به اعتماد به نفس را بخوانید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد