Maryamkohshari

وبلاگی برای انتشار محتوای دسته اول

Maryamkohshari

وبلاگی برای انتشار محتوای دسته اول

شرایط نوشتن مقاله isi + ساختار صحیح مقاله آی اس آی

برای تسلط بر نحوه نگارش مقاله ISI، قبل از پرداختن به قوانین و ساختار مقاله نویسی، ابتدا باید بدانیم که مقاله ISI چه نامیده می شود و آیا مقاله علمی ISI می تواند باشد. ؟ چرا نوشتن مقاله ISI اینقدر مهم است؟ برای سفارش نوشتن مقاله isi باید به سراغ موسسات معتبر و دارای مجوز بروید. ضمن اینکه به شرایط چاپ مقاله هم آشنایی کافی داشته باشد.

پایگاه علمی تامسون رویترز به نام isi و پایگاه علوم الزویر به نام scopus، دو موسسه مستقل هستند که در انتشار تحقیقات علمی دانشمندان جهان معتبر هستند."

در حقیقت، مقالات و مجلات تحت پوشش موسسه الزویر به عنوان مقاله Scopus شناخته می شوند و مقالات تحت پوشش موسسه تامسون رویترز به عنوان مقاله ISI شناخته می شوند. از آنجا که اصول نوشتن مقاله ISI تقریباً همان اصول نوشتن مقاله اسکوپوس است، بیایید یک مقاله کاربردی در مورد مراحل نوشتن مقاله ISI برای شما داشته باشیم!


مراحل نوشتن مقاله ISI

برای نوشتن یک مقاله isi باید مراحل زیر را طی کنید:

1. هدف از نوشتن مقاله را مشخص کنید (هدف را مشخص کنید)

وقتی تصمیم به نوشتن مقاله دارید، باید هدف خود را از نوشتن آن مشخص کنید. اگر هدف شما نوشتن مقاله در یکی از مجلات دارای نمایه ISI است، قطعاً می توانید بگویید که بدون تحقیق مداوم به این اهم نخواهید رسید.

با توجه به اعتبار بالای مقالات منتشر شده در مجلات ISI، افرادی که علاقه مند به انتشار تحقیقات خود در این مجلات هستند باید برای نوشتن مطابق با قوانین و اصول اساسی، با کلیه ویژگی ها و شرایط پذیرش مقاله ISI کاملاً آشنا شوند. . یک مقاله علمی را شروع کنید که می تواند در پایگاه داده ISI منتشر شود.

2. موضوع و عنوان مناسب مقاله را انتخاب کنید (عنوان مقاله)

یکی از نکات مهمی که محققان هنگام تهیه مقاله باید به آن توجه کنند، انتخاب موضوع و عنوان جذاب برای مقاله است. برای جذب مخاطب، انتخاب یک عنوان ساده و در عین حال جذاب می تواند جلوه های خوبی داشته باشد. استفاده از کلمات کلیدی را در عنوان مقاله فراموش نکنید زیرا این یکی از عوامل تأثیرگذار در جستجوی مقاله شما است. استفاده از موضوعات جدید و ابتکاری، تکرار نشدن موضوع انتخاب شده، عنوان بسیار کوتاه یا نه خیلی طولانی و ... مواردی هستند که باید هنگام انتخاب موضوع مورد توجه قرار گیرند.

3. تحقیق کنید

مطالعه و تحقیقات ساختاری مهمترین ارکان تهیه مقاله علمی است. برای اینکه بتوانید یک مقاله تحقیقاتی با ایده های جدید و متفاوت بنویسید، باید به مقالاتی که تاکنون منتشر شده اند مراجعه کنید. برای یافتن مقالات مرتبط با موضوع خود می توانید از اینترنت یا کتابخانه عمومی یا کتابخانه دانشگاه خود استفاده کنید.

برای درک آسان یک موضوع خاص، مراجعه به مجلات علمی معتبر و مجلات علمی می تواند در پیشبرد اهداف شما بسیار کمک کند.


فاکتور تأثیر در مقاله ISi

ضریب تأثیر مقاله ISI توسط مجله تعیین می شود. در واقع، این نشان دهنده ضریب تأثیر اعتبار ژورنال برای مقاله است. تعداد دفعات چاپ مقاله علمی در یک ژورنال و مراجعه به آن در مجلات دیگر، عامل تأثیر را تعیین می کند. در واقع، تعداد دفعات موجود در JCR مشخص شده است، که مختصر Journal Citation Report است. یعنی اگر در مجلات بیشتری به آن استناد شود، مقاله دارای ضریب تأثیر بالایی است و از اعتبار علمی بالایی برخوردار است. ضریب تأثیر از معادله زیر محاسبه می شود:

ضریب تأثیر = x / y

X: تعداد استنادات مقالات ژورنال به سایر مقالات JCR طی دو سال گذشته را نشان می دهد

Y: تعداد مقالات منتشر شده در مجله طی دو سال گذشته

برای بسیاری از محققان، ضریب تأثیر بسیار مهم است و آنها در نوشتن و نوشتن مقاله ISI بسیار مهم هستند.

به طور کلی، نویسنده باید مطالبی را انتخاب کند که کاملاً با موضوع شما مرتبط باشد و یک مقاله IISI را بنویسد و تمام نکات را در تمام مراحل نوشتن دنبال کند.


ساختار صحیح مقاله ISI

نکته اساسی دیگر برای نوشتن مقاله ISI توجه به اصول تدوین ساختار و چارچوب مقاله است.

عنوان مقاله یکی از مهمترین مواردی است که باید متناسب با محتوای آن، از میان کلمات اصلی و کلیدی متن که نمایانگر کامل موضوع مقاله است، انتخاب شود. در نگاه اول، آنچه خواننده را به خواندن مقاله شما ترغیب می کند، عنوان مقاله است. بنابراین یک عنوان خوب باید جذاب، جامع، مختصر و تا حد ممکن کوتاه باشد.

چکیده مقاله یکی از بخشهایی است که نگارش آن بسیار مهم است زیرا بیشتر از خود مقاله خوانده می شود و می تواند نقش مهمی در ایجاد انگیزه در مخاطب برای خواندن کل مقاله داشته باشد. چکیده اطلاعات اولیه و یک تصویر کلی و واضح از مقاله را ارائه می دهد که باید مختصر و مفید باشد و باید پس از پایان نگارش مقاله نوشته شود.

در مقدمه مقاله، مسئله تحقیق، ضرورت انجام آن، پیشینه و پیشینه تاریخی هدف و هدف مقاله بیان شده است. مقدمه باید مقاله را به روشی روشن و بدون ابهام معرفی کند.

در قسمت روش تحقیق، روشهای تحقیق باید به طور واضح و دقیق بیان شود تا مخاطب بتواند آنها را کاملاً بفهمد و به راحتی تکرار کند و در مورد صحت نتایج قضاوت کند.

از نظر پروژه دونی یکی از نکات اساسی برای نوشتن مقاله ISI نتیجه گیری صحیح و منطقی مقاله است. در واقع، هدف اصلی از نوشتن یک مقاله علمی پژوهشی ارائه نتایج و دستاوردهای جدید است که باید با نهایت دقت در نوشتن آن استفاده شود.

بخش جدایی ناپذیر هر مقاله منابع و مآخذی است که در نوشتن مقاله تحقیق استفاده شده است. ذکر صحیح و دقیق منابع باعث افزایش اعتبار و ارزش مقاله می شود. البته روش نوشتن منابع در مجلات مختلف با توجه به دستورالعمل های نوشتاری آنها متفاوت است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد