Maryamkohshari

وبلاگی برای انتشار محتوای دسته اول

Maryamkohshari

وبلاگی برای انتشار محتوای دسته اول

راهکارهای بی نظیر برای دستیابی به موفقیت شغلی

هر تصمیمی در زمینه انتخاب شغل، جابجایی شغل و در یک کلام برنامه ریزی و مدیریت شغلی به نحوه تعریف موفقیت شغلی بستگی دارد. درست است که هیچ تعریف واحدی از موفقیت شغلی وجود ندارد، اما شما نباید این واقعیت را بهانه ای کنید و از تعریف موفقیت شغلی فرار کنید. موفقیت در کسب و کار سادهنیست. هرکسی که می خواهد به فکر بهبود مسیر شغلی خود باشد ابتدا باید با خود تنها باشد و از خود بپرسد: چه زمانی خودم را موفق می دانم؟

در این مطلب از ویرگول، ما به برخی از راه های تعریف موفقیت شغلی نگاه خواهیم کرد. اصراری نداریم که یک روش خاص بهتر از روش دیگر باشد. اما میخواهیم بگوییم وقت بگذارید و به معیارهایی که ارائه می شود فکر کنید و تصمیم بگیرید که کدام یک از معیارها بهترین مدل ذهنی شما را دارد. هر معیاری را برای موفقیت شغلی انتخاب کنید، در کلیه تصمیمات مربوط به شغل شما در آینده تأثیر خواهد گذاشت.


معیارهای موفقیت شغلی چیست؟

معیارهای عینی یا شاخص های خارجی موارد ملموس و آشکاری است که برای همه قابل مشاهده است و به راحتی قابل اندازه گیری است. مثلا:

· حقوق، مزایا و درآمد شما چقدر است؟

· موقعیت اجتماعی شغل شما چگونه است؟

· در چه رده سازمانی کار می کنید؟ (مدیر ارشد؟ مدیر میانه؟ متخصص؟ یا در بین اصطلاحات ارشد؟)

· تاکنون چند پله از نردبان شغلی بالا رفته اید؟ چند مرحله دیگر پیش رو دارید؟

· برند مجموعه ای که در آن کار می کنید چقدر قوی است؟ هر کجا از محل کار خود نام می برید، آیا مردم آن را به عنوان یک مارک شناخته شده شناخته اند؟

رازهای موفقیت در کسب و کار

برای موفقیت در کار خود، راهکارهای زیر را توصیه می کنیم:

داشتن ارتباطات قوی با جامعه

از هر 10 شرکت کننده در نظرسنجی Bayt.com، یک نفر معتقد است که "شبکه سازی و حفظ روابط" نقش اساسی در موفقیت آنها دارد. در هر شغلی، متخصصان به خوبی می دانند که موفقیت شغلی با تکثیر و منحصر به فرد امکان پذیر نیست. افراد موفق تقریباً هر لحظه از زندگی خود را کنترل می کنند. البته به خاطر داشته باشید که چنین روابطی باید براساس اعتماد، صداقت، صداقت و ارزشهای مشترک ساخته شود.

کسانی که دیگران را از قدرت بیرون می کشند یا هدفشان از سرمایه گذاری در سیاست های سازمانی صرفاً "پیروزی" است، در نهایت چیزی جز سرخوردگی نخواهد بود. طبق حدود یک پنجم (9/17 درصد) از شرکت کنندگان در نظرسنجی، ضعف در اخلاق و عدم صداقت مضرترین اشتباهات شغلی است.


به یادگیری ادامه دهید

آموزش و یادگیری قبل از استخدام شروع می شود و نقش مهمی در موفقیت افراد شاغل دارد. مهمترین منابع شغلی می تواند موارد زیر باشد:

· دوره های دانشگاهی یا دوره های آموزش حرفه ای

· دروس آنلاین

· کتاب

· وب سایت های شغلی

· انجمن ها یا انجمن ها

· کنفرانس ها و سمینارها

· مجلات و نشریات تخصصی در زمینه تجارت

سخت کوش باشید و تلاش کنید

باور کنید حتی اگر همه دنیا برای رسیدن به اهداف خود به سمت شما سنگ پرتاب کنند، شما همچنان توانایی رسیدن به مقصد را دارید.

برای موفقیت باید باور داشته باشید حتی اگر همه دنیا فردی سخت کوش باشند که بدون هیچ گونه تردیدی به سمت اهداف خود پیش بروند.

کار سخت به معنای تقلید از دیگران و حرکت بی هدف به سمت موانع موجود در مسیر شما نیست.

وقتی فهمیدید چه وقت به کمک احتیاج دارید و قبل از اینکه خیلی دیر شود از شما کمک می خواهد، پس شما هم سخت کوش هستید.

یکی از ویژگی های افراد سخت کوش این است که نقاط ضعف خود را در زمینه های علمی و مهارتی می پذیرند و تمام تلاش خود را می کنند تا حد ممکن این نقاط ضعف را برطرف کنند.

به همین دلیل است که چنین افرادی موفق تر از کسانی هستند که نسبت به محیط اطراف خود بی توجه هستند و مسیر موفقیت هموارتر است.

توجه به جزئیات در زمان کار کردن

براساس نظر خودساخته جزئیات در تجارت بسیار مهم و بسیار مهم است. یک صفر اضافی می تواند 1 میلیون را به 10 میلیون تبدیل کند. عدم توجه به جزئیات می تواند منجر به از دست رفتن حرفه ای شود. من مدتهاست که این اصل را ایجاد کرده ام که اگر در رزومه ای که دریافت می کنم غلط املایی وجود داشته باشد، آن را مستقیماً در سطل زباله می اندازم.

اگر شخصی حتی در رزومه کاری خود کمال گرا نباشد (که نشان دهنده اوست)، چگونه می توان انتظار داشت که در تجارت من به جزئیات توجه کند؟ من اغلب شغل هایی را دیده ام که به دلیل عدم توجه به جزئیات، بررسی نکردن اطلاعات و از دست دادن میلیون ها دلار پول شرکت، هدر رفته اند. مواردی مانند نظم اشتباه، تمبر اشتباه، بدون ردیابی، آمار و محاسبه قابل برطرف کردن نیستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد