داشتن تمرکز حواس و ذهن آگاهی برای هر کاری لازم است. زیرا باعث می شود با خودآگاهی کامل یک مسئولیت را برعهده بگیرید. البته کنترل ذهن کار راحتی نیست. زیرا مثل یک پرنده مدام در حال بال زدن است و گذاشتن آن در یک محیط کار دشواری است. البته نگران نباشید. ما قصد داریم برای تمرین ذهن آگاهی و تمرکز حواس به بررسی 3 روش بپردازیم. این روشها عبارتند از:
این سه روش باید حداقل سه روز به طور مداوم مد نظر قرار بگیرد. ممکن است در ابتدا متوجه تغییرات زیادی نشوید، اما اگر بر تمرینات مداومت کنید، نتیجه مطلوب را دریافت خواهید کرد و متوجه تمرکز حواس خود خواهید شد.
توجه به حواس
شاید تصور کنید توجه به حواس هیچ تفاوتی با تمرکز حواس ندارد. اما باید گفت که جمع کردن حواس مقدمه ذهن آگاهی است. برای جمع کردن حواس باید به ذهن خود فشار وارد کنید. مرتب به خود هشدار دهید که حواست را جمع کن. هیچ فردی مانند خود شما نمی تواند به شما تلنگر وارد کند. زمانی که تمرکز حواس خود را از دست داده اید، اولین کسی که متوجه می شود، خودتان هستید. پس بهتر است برای تمرکز حواس خود اقدام کنید و از سرگردانی بگریزید.
به عنوان مثال اگر در حال مطالعه یک کتاب هستید، ممکن است چشمهای شما حرکت کند و لبهایتان در حال تکان خوردن و خواندن جملات درون کتاب باشد، اما ذهن شما بر روی مطالب متمرکز نباشد و در حال فکر کردن به یک موضوع دیگر باشد. در این حالت باید به خودتان تلنگر وارد کنید و از موضوعات خارجی فاصله بگیرید و بر روی کتاب متمرکز شوید. حتی اگر این عمل را در یک ساعت چندین مرتبه تکرار می کنید، بازهم نباید ناامید شوید. صبور باشید تا به هدف اصلی که همان تمرکز حواس و ذهن آگاهی است، دست پیدا کنید.
روش عنکبوتی
در این روش سعی می شود تا از حواس پرتی و تقویت ذهن آگاهی جلوگیری شود. اگر تارهای عنکبوت را تحریک کنید، آنها شروع به تکان خوردن می کنند و در این صورت عنکبوت نسبت به حرکت تارها واکنش نشان می دهد. او در پی پیدا کردن علت حرکت تارها می گردد. حال اگر چندین بار این عمل را تکرار کنید، عنکبوت خسته می شود و دیگر واکنشی نسبت به این عمل انجام نمی دهد. حشره متوجه می شود که تکان خوردن تارها به معنای به دام افتادن طعمه نیست.
این روش در مورد تمرکز حواس نتیجه مثبتی را به دنبال دارد. زمانی که در حال مطالعه هستید و به تمرکز حواس نیاز دارید، اگر کسی وارد اتاق می شود و یا با صدای بلند حرف می زند، نباید حواس خود را به آن معطوف کنید. بلکه باید بر روی هدف خود متمرکز شوید. برای مثال اگر در حال تماشای یک فیلم هستید، اجازه دهید دیگران از مقابل تلویزیون رد شوند. در عین حال اجازه ندهید تردد افراد موجب حواس پرتی شما شود.
همینطور زمانی که در حال گوش دادن به صحبت های شخص دیگری هستید، به صورتش نگاه کنید و جمله هایش را به ذهن بسپارید. تصویر سازی کنید و در مقابل صحبت هایش به نشانه تایید سر خود را تکان دهید. در این صورت موضوعات و پدیده های دیگر نمی تواند مانع از ذهن آگاهی شما شود.
حذف افکار مزاحم از ذهن
برای حذف افکار مزاحم و منفی باید زمان مشخصی را برای آنها در نظر بگیرد. برای مثال با خود شرط ببندید که از ساعت 10 تا 11 صبح در مورد این موضوع فکر می کنید. حال اگر در طی روز این موضوع مدام به سراغ شما بیاید، به این فکر کنید که قرار است تا در ساعت 10 تا 11 صبح در مورد آن فکر کنید. دیگر دلیلی ندارد که زمان خود را بیهوده صرف این موضوع کنید. با این کار ذهن یاد می گیرد که در زمان کار نباید روی موضوعات پراکنده متمرکز شود. اگر این روش را در طی 4 هفته انجام دهید، تغییرات محسوسی در زندگی شما پدید می آید و ذهن آگاهی در شما تقویت می شود.
آیا مدتهاست که در اینستاگرام فعالیت میکنید اما فالوور زیادی ندارید؟ آیا هر چقدر تلاش میکنید، کمتر نتیجه میگیرید؟ میدانید دلیل آن چیست؟ رعایت نکردن برخی از قوانین اینستاگرام باعث کاهش کارآیی و تلاش شما در اینستاگرام میشود. این شبکهی اجتماعی با مجموعهای از الگوریتم و قوانین کار میکند. شما هر چقدر هم برای تولید محتوا تلاش کنید، تا زمانی که این قوانین را رعایت نکرده باشید، نتیجهی دلخواه خود را نمیگیرید.
اگر میخواهید با ترفند افزایش فالوور در اینستاگرام آشنا شوید، تا انتهای این مطلب با ما باشید.
آنچه در ادامه میخوانید:
تولید محتوای اورجینال، جدید و بکر برای اینستاگرام اهمیت زیادی دارد. اما نباید صبح از خواب بیدار شوید و در مورد تولید محتوای آن روز تصمیم بگیرید. بلکه باید محتواها را از قبل تهیه کرده باشید. تصویر فیلم برای اینستاگرام تفاوتی با هم ندارد. آنچه اهمیت دارد، ایدهی شما برای انتشار مطالب است.
با شروع فصل، تعطیلات خاص و یا رویدادهایی که در حال وقوع هستند، تولید محتوای خود را با آنها مطابقت دهید. برای تولید محتوا باید انعطافپذیر باشید و به صورت خودجوش محتوا پست کنید. اما داشتن یک فهرست از ایدهها ضرورت دارد. باید بسته به شغل و موضوع پیج، برای چندین روز یا چند هفته محتوا را پیشاپیش تهیه کنید. یا حداقل برای پستها موضوعات را از قبل مشخص کنید.
تولید محتوای اورجینال، جدید و بکر برای اینستاگرام اهمیت زیادی دارد. اما نباید صبح از خواب بیدار شوید و در مورد تولید محتوای آن روز تصمیم بگیرید.
عکس Crystal Clear یعنی عکسهای شفاف است که باید با دوربینهای باکیفیت ثبت شوند. فیلمها و عکسهای شفاف و واضح طرفداران بیشتری دارند. اینستاگرام یک پلتفرم تصویری است که جای برای عکسهای تار و بیکیفیت ندارد. در این شبکه رقابت اصلی بین عکسها و فیلمهاست. پس باید تا میتوانید عکسهای باکیفیتتری تهیه کنید.
اگر لازم است یک دوربین عکاسی ارزان قیمت تهیه کنید. دوربینها نسبت به گوشیهای همراه تصاویر و فیلمهای باکیفیتتری را ثبت میکنند. چندین تکنیک عکاسی مثل زوم کردن را یاد بگیرید. پشت به نور عکاسی کنید تا تصاویر تیره و بیکیفیت نشوند. تا حد امکان در زمان روز عکاسی و فیلمبرداری کنید.
یک راه تاثیرگذار برای افزایش فالوور اینستاگرام رایگان (Instagram follower increase) انجام تبلیغات است. برای مثال شما یک شرکت پوشاک ورزشی دارید که اکنون با 100 شرکت دیگر در حال رقابت هستید. ابتدا چند اینفلوئنسر (افراد تاثیرگذار با فالوورهای زیاد) در اینستاگرام پیدا کنید. برخی از کاربردیترین وسایل خود را به صورت رایگان به آنها بدهید تا برایتان تبلیغات کنند.
یکی از راه هایی که شرکتهای محصولات کشش می کنند ، استفاده از موضوعات رایگان است. اگر 10 اینفلوئنسر با 100 هزار فالوور، محصولات شما را تبلیغ کنند، در واقع محصولات برای یک میلیون نفر تبلیغ شده است.
مردم همیشه عاشق مسابقاتی هستند که در پشت آن یک جایزه است. این مسابقه نه تنها برای آنها جنبهی سرگرمی دارد، بلکه فرصتی هم ایجاد میکند تا به خواستههایشان برسند. برای مسابقه موضوعات زیادی وجود دارد. نکاتی که برای مسابقه باید مد نظر داشته باشید عبارتند از:
یک تاریخ شروع و پایان مشخص برای مسابقه داشته باشید.
شرکت در این مسابقه را بسیار آسان کنید.
از مردم بخواهید کاری ساده و ترجیحاً کاری انجام دهند که نتیجهی خوشایندی داشته باشد. مثلا پخت یک غذا یا درست کردن یک کار هنری.
گزارشات مربوط به شرکتکنندهها را مدام منتشر کنید.
از فالوورها بخواهید در مسابقه شرکت و دیگران را نیز به این کار ترغیب کنند.
برای اجرای چنین مسابقهای می توانید از ابزاری مانند Gleam استفاده کنید.
از مردم بخواهید کاری ساده و ترجیحاً کاری انجام دهند که نتیجهی خوشایندی داشته باشد. مثلا پخت یک غذا یا درست کردن یک کار هنری.
توصیهی مهم ما اینست که همان کاری که دیگران انجام میدهند، شما انجام ندهید. زیرا با این روش شبیه به دیگران میشود. نباید فعالیت شما با نام تجاری تفاوت زیادی داشته باشید. برای مثال اگر در زمینهی محصولات چوبی فعالیت دارید، میتوانید محتواهایی دربارهی کیفیت، انواع و خواص چوبها منتشر کنید.
محتواها نباید قابل پیشبینی باشد. در این صورت کسل کننده میشود. از انتشار محتواهای کلیشهای خودداری کنید. هر بار محتوای متفاوتی را منتشر کنید. به طوری که کاربران را با کار خود شگفتزده کنید.
برای افزایش فالوور اینستاگرام رایگان از محتوای ایجاد شده توسط کاربر هم استفاده کنید. آنها در زیر پستهای شما یا سایر پیجها کامنت میگذارند. کامنتها گاهی حاوی اطلاعات مفیدی است. برای مثال کامنتهای یک طراح دکوراسیون که در مورد تصاویری از دکور یک خانه، حاوی اطلاعات مفیدی است. زیرا طراح دکوراسیون به طور تخصصی نظر میدهد.
براساس یکی از الگوریتمهای اینستاگرام اگر شما بتوانید در همان ساعات اولیه لایکِ حداقل 10 درصد از فالوورهای خود را دریافت کنید، اینستاگرام همان پست را در بخش اکسپلور نمایش میدهد. پس شانس دیده شدن شما بالا میرود. اما برای اینکه لایک آنها را دریافت کنید به چه چیزی نیاز دارید؟
در کنار محتوایی که منتشر میکنید یک تصویر هم در انتها قرار دهید. بر روی این تصویر متنی را بنویسید که از فالوورها درخواست کنید لایک و کامنت بگذارند. آنها بعد از ورق زدن و دیدن درخواست شما، قطعاً لایک خود را نثار محتوای شما میکنند.
همچنین یکی از روشهای دریافت لایک و کامنت بیشتر، انتشار محتواهایی است که احساسات کاربران را تهییج کند. برای مثال تصویری از رویدادهای در حال وقوع، موضوعات روز و چالشی میتواند آنها را برای لایک و کامنت گذاشتن ترغیب کند.
اگر شما بتوانید در همان ساعات اولیه لایکِ حداقل 10 درصد از فالوورهای خود را دریافت کنید، اینستاگرام همان پست را در بخش اکسپلور نمایش میدهد. پس شانس دیده شدن شما بالا میرود.
هدف شما در اینستاگرام این است که مخاطبان فعلی خود را به طور مرتب درگیر کنید و در عین حال تعداد فالوورهای واقعی خود را نیز افزایش دهید. ارسال عکسهای جدید، جالب و جذاب اولین نیاز آنها را برآورده میکند. اما هشتگها هم اهمیت زیادی دارند. بسیاری از کاربران اینستاگرام هشتگها را دنبال میکنند.
پس وقتی اینستاگرام این هشتگها را نمایش میدهد، محتوای شما هم در بین آنها نمایش داده میشود. برای هشتگ باید از اصطلاحات رایج و قابل جستجو استفاده کنید. برخی از ابزارها مثل https://keywordtool.io/ کلمات کلیدی رایج در اینستاگرام را منتشر میکنند. از کلمات و عبارت این شبکه برای هشتگ استفاده کنید. هر چه هشتگها رایجتر باشند، پستها سریعتر دیده میشود.
البته متداول بودن هشتگها به این معنا نیست که هر چیزی که متداول بود، همان را در زیر پستها استفاده کنید. بلکه باید از برچسبهای مناسب با کسب و کار خود استفاده کنید. اگر میخواهید از برچسبها به شکل صحیح استفاده کنید، باید 8 هشتگ اول را مرتبط با موضوع پیج و رایجترین انتخاب کنید.
برای یافتن هشتگ های مربوط به شغل خود از یک ابزار آنلاین رایگان مانند IconoSquare یا Webstagram استفاده کنید. به طور کلی میتوانید از 30 هشتگ استفاده کنید. برخی از آنها را از صفحات رقبا بردارید. یا هشتگ مورد نظر را در قسمت نوار جستجو بنویسید. با بالا آمدن صفحهی نتایج، به زیر پستهای اول بروید. از هشتگهای آنها ایده بگیرید.
یک ترفند افزایش فالوور در اینستاگرام نوشتن توضیحات (کپشن) طولانی است. در عین حال باید در کپشن از کلمات کلیدی رایج در بین کاربران استفاده کنید. در کنار کلمات کلیدی علامت # را قرار دهید تا کاربران شما را سریعتر پیدا کنند.
برای مثال شما یک پست تصویری در مورد آموزش پخت نان خانگی منتشر کردهاید. در قسمت کپشن، توضیحات کامل در حدود 250 کلمه را نوشتهاید. در این قسمت باید کلمات کلیدی مرتبط با همین موضوع را از سایت https://keywordtool.io/ و یا ابزار Webstagram پیدا کنید. سپس آنها را در لابه لای متن بگنجانید. در هر قسمتی که از کلمهی کلیدی استفاده کردید، علامت # را قرار دهید.
شما میتوانید به صورت رایگان، در بخش Followers از Instagram Analytics for Business اطلاعات زیادی را بطور رایگان دریافت کنید. در این قسمت ساعات حضور کاربران به شما نمایش داده میشود.
کاربران در ساعتهای خاصی از روز به یکباره آنلاین میشوند. برای مثال زنان خانهدار یا نوجوان بعد از خواب صبحگاهی اغلب از ساعت 9 صبح در این شبکه حضور پیدا میکنند. بسیاری از کاربران کارمندان دولت هستند که تا ساعت 14 عصر در سر کار هستند و از این ساعت به بعد وارد این شبکه میشوند.
برخی شغل شرکتی دارند و ساعت 17 عصر به بعد وارد این شبکه میشوند. اما در مجموع مطالعات نشان میدهد حضور کاربران از ساعت 21 شب در اینستاگرام به اوج خود میرسد. شما باید پستها را در زمانی منتشر کنید که مطمئن باشید کاربران زیادی در اینستاگرام هستند. با این کار در همان ساعت اول انتشار بازدید ویدئوها، لایک و کامنتهای بیشتری دریافت میکنید. پس طبیعی است که اینستاگرام محتوا را در قسمت اکسپلور منتشر میکند.
محتواها را در ساعات مشخصی از روز منتشر کنید. برای مثال در ساعت 9 صبح، 14 عصر و 21 شب محتوا منتشر کنید. این رویه باید به یک عادت همیشگی تبدیل شود.
از سوی دیگر باید در کار خود نظم داشته باشید. محتواها را در ساعات مشخصی از روز منتشر کنید. برای مثال در ساعت 9 صبح، 14 عصر و 21 شب محتوا منتشر کنید. این رویه باید به یک عادت همیشگی تبدیل شود. زیرا الگوریتمهای اینستاگرام پیج شما را قانونمند به حساب میآورند که برای فالوورهای خود ارزش زیادی قائل است.
شما میتوانید به صورت رایگان، در بخش Followers از Instagram Analytics for Business اطلاعات زیادی را بطور رایگان دریافت کنید. در این قسمت ساعات حضور کاربران به شما نمایش داده میشود.
یک راه کاربردی و مؤثر برای افزایش فالوور اینستاگرام رایگان سرقت فالوورهای رقباست. برای این کار به فالوورهای آنها نزدیک شوید. آنها به محصولاتی شبیه به پیجهای رقیب علاقهی زیادی نشان میدهند. درست مثل مشتری که به دنبال خرید مانتو تمامی مانتو فروشیهای بازار را سر میزند. پس در اینستاگرام هم اگر به چیزی علاقمند باشند، پیجهای شبیه به هم را دنبال میکنند.
برای گرفتن فالوور از پیجهای رقیب به سه صورت عمل کنید:
با کاربران تعامل کنید.
در مورد عکسهای رقیب که کاربران نظر دادهاند، شما هم برای آنها Reply بزنید.
فالوورهای آنها را دنبال کنید.
برای سئو روش های زیادی وجود دارد. اجرای انواع روش های سئو به شما کمک می کند سایت خود را در مدت کوتاهی به صفحه اول گوگل بکشانید. سئو به دو روش معمول انجام می شود که عبارتند از:
سئو درون صفحه (On Page SEO)
سئو درون صفحه به معنای کنترل مستقیم کدها و یا محتویات وب سایت شما اعم از متن، تصویر، پیوند و ... می باشد که مبنای سئو را تشکیل می دهد. زیرا تنها جایی که وبمستر بر روی آن کنترل کامل دارد. هر گونه تغییری که بر روی محتویات سایت صورت بگیرد، موجب ارتقای رتبه سایت در موتورهای جستجو می شود. در این روش باید و سئو و توسعه وب سایت با کنترل مستقیم بالایی انجام شود.
سئو خارج از صفحه (Off Page SEO)
زمانی که سئو خارج از صفحه استفاده می شود، تمام تکنیک ها در خارج از سایت خواهد بود و شامل فرآیند سئو تمامی روش هایی است که میتواند در بدست آوردن رتبهبندی بالای سایت به وبمستر کمک کند. این روش سئو موجب پیوند یک سایت به سایت های معتبر می شود.
تکنیک های سئو
موتورهای جستجو الگوریتم های متعددی را برای سئو و رتبه بندی وب سایت ها در نظر می گیرند. اما از آنجا که نمی خواهند برخی از وب سایت ها راه فریبکاری را در پیش بگیرند و با کنار گذاشتن این تکنیک ها از روش های دیگری استفاده کنند، از افشا کردن تکنیک های سئو خودداری می کنند. در این میان برخی شرکت های فعال در زمینه طراحی و سئو و بهینه سازی سایت، اقدام به کشف این الگوریتم ها کرده اند که در زیر به برخی از مهمترین و تاثیرگذارترین آنها می پردازیم.
تولید محتوا
اولین تکنیک در انواع روش های برای سئو و بهینه سازی سایت توصیه می شود، تولید محتوا می باشد. تولید محتوا به این معناست که باید برای سایت مقالات علمی و با کیفیت تولید کرد. محتواهایی که در سایت قرار می گیرند، نقش محصولات یک فروشگاه را ایفا می کنند. همانطور که مشتریان هنگام ورود به یک سایت به محصولات موجود در فروشگاه اهمیت زیادی می دهند، وجود محتوا نیز برای سئو و بهینه سازی سایت مهم است. در واقع بازدیدکنندگان در اغلب موارد برای مشاهده محصولات وارد سایت نمی شوند. بلکه هدف آنها از ورود به سایت، پاسخ به سوالات ذهنی می باشد. بنابراین محتواهایی که در سایت قرار می گیرد، باید پاسخگوی سوالات و کنجکاوی های کاربران اینترنتی باشد.
از سوی دیگر، برای در بحث سئو و بهینه سازی سایت، باید محتواها کاملا تولیدی و دست اول باشند. محتواهایی که تکراری یا کپی شده هستند، به سایت آسیب می رسانند. زیرا موتورهای جستجو هوشمند عمل می کنند و به راحتی می توانند محتواهای کپی شده را تشخیص دهند. در نتیجه پس از مدت کوتاهی سایت را مسدود و از دسترس کاربران خارج می کنند. برای جلوگیری از این موارد، بهتر است تولید محتوا مجزا و متفاوت از وب سایت های رقیب صورت بگیرد. در این زمینه، آنالیز و بررسی سایت برای سئو لازم است تا نیاز کاربران اینترنتی بررسی شود. این کار می تواند به وبمسترها در تولید بهتر محتوا کمک کند. به هر میزان که محتوای سایت بیشتر و جدیدتر باشد، سئو و بهینه سازی سایت نیز سریعتر انجام می شود و رتبه سایت در موتورهای جستجو افزایش می یابد. در تولید محتوا باید به موارد زیر توجه کرد:
نقش کلید واژه ها در سئو
اولین و مهمترین پارامتر و معیار موتورهای جستجو برای سئو و رتبه بندی سایت ها، کلمات کلیدی (key-words) می باشد. به این معنا که تعداد و تراکم کلمات کلیدی در محتوای سایت و به طور کلی سئو و بهینه سازی سایت نقش زیادی دارد. زمانی که کاربران کلمات کلیدی را در موتورهای جستجو تایپ می کنند، این موتورها به دنبال صفحاتی هستند که محتوای آنها از کلمات کلیدی مزبور بیشترین استفاده را کرده باشند. در عین حال در زمان استفاده از کلمات کلیدی، باید مجموعه ای از نکات باید رعایت شود که عبارتند از:
استفاده از بک لینک ها
بک لینک ها به دو دسته لینک های خارجی و داخلی تقسیم می شوند. بک لینک های داخلی به این معناست که از لینک صفحات داخلی سایت استفاده می شود. اما در بک لینک های خارجی، لینک سایت های معتبر و با بازدیدکننده بالا در سایت قرار داده می شود. لینک های ورود می توانند بر روی کلمات کلیدی یا کلمات و عبارتهای مهم محتوا استفاده شوند. ضمن اینکه باید میان کلمات کلیدی و بک لینک، ارتباط مفهومی وجود داشته باشد. زیرا بازدیدکننده هنگامی که وارد سایت می شود و بر روی کلمه کلیدی کلیک می کند، یک صفحه جدید برای او باز می شود. این صفحه باید شرح کاملتری از کلمه کلیدی باشد.
بک لینک ها تاثیر زیادی در سئو دارند. بک لینک های خارجی همچون پله های یک نردبان عمل می کنند که امکان بالا رفتن سایت را فراهم می کنند. اما در این تکنیک سئو، باید از بک لینک هایی استفاده شود که سایت یا صفحه آن بازدید کننده بالایی داشته باشد.
در مورد روش های افزایش بازدید گوگل اتفاق نظری بین شرکت های سئو و متخصصان دیجیتال مارکتینگ وجود ندارد. هر چند برخی از تکنیک ها از سوی همه آنها پذیرفته شده است. به طور قطع برخی از این تکنیک ها می تواند در افزایش بازدید گوگل موثر واقع شود. در ادامه به بررسی برخی از مهم ترین روش های افزایش بازدید گوگل می پردازیم.
یکی از آخرین نتایج بررسی راهکارهای افزایش بازدید گوگل توجه این موتور جستجو به کلیک کاربران بر روی محتواهاست. زمانی که کاربران صفحات سایت را باز می کنند برای چند دقیقه روی آن توقف می کنند. اگر بعد از این توقف کاربران بر روی تبلیغات کلیکی و یا لینک سایر صفحات سایت کلیک کنند، نشان می دهد که محتوای وب سایت مورد توجه آنها قرار گرفته است.
برای گوگل اهمیت زیادی دارد که محتوای وب سایت شما مورد توجه کاربران قرار بگیرد. به همین دلیل اگر بر روی آنها کلیک شود، یا محصولی از سایت خریداری شود، گوگل آن را یک امتیاز محسوب می کند. در نتیجه زمان جستجوهای کاربران وب سایت شما را در اولویت قرار می دهد. پس توصیه می شود برای صفحات از قرار دادن لینک های شکسته خودداری و برای لینک ها از عناوین جذاب استفاده کنید.
با توجه به اینکه ماندن چند لحظه ای و هر چه بیشتر کاربران اینترنتی در صفحات سایت باعث بهتر شدن رتبه سایت و افزایش بازدید گوگل می شود، لازم است محتواهای بهینه سازی شده استفاده کنید. در واقع یکی از راهکارها برای افزایش بازدید گوگل استفاده از محتواهای سئو شده است.
در این صورت زمانی که کاربران اینترنتی یک مطلب را جستجو می کنند، گوگل وب سایت شما را در اولویت قرار می دهد. همچنین محتوای بهینه سازی شده ترافیک بیشتری را به سمت سایت شما روانه می کند که به معنای افزایش بازدید گوگل است. در صورتی که محتواها کاربرپسند نباشند، ترافیک زودگذر و موقتی می شود.
اگر وب سایت خود را به تازگی راه اندازی کرده اید و یا مدتی است که به دلیل نداشتن فعالیت، بازدیدهای صفحات کم شده است، به سراغ شبکه های اجتماعی بروید. در شبکه های اجتماعی می توانید بخشی از محتواهای خود را به صورت ناقص منتشر کنید. سپس برای اینکه کاربران محتوا را به طور کامل بخوانند، لینک صفحه را در انتهای آن قرار دهید. با کلیک کاربران شبکه های اجتماعی بر رو این لینک وارد صفحات سایت می شوند. در نتیجه با افزایش بازدید گوگل مواجه خواهید شد.
انتشار لینک صفحات سایت در شبکه های اجتماعی تنها یک روش برای افزایش تعداد بازدید گوگل است. اگر فرصت کافی برای تهیه محتوای وب سایت را ندارید، می توانید از کاربران شبکه های اجتماعی استفاده کنید. قطعا آنها اطلاعات کاملی در مورد یک موضوع خواهند داشت. با طرح یک سوال یا یک موضوع ابهام انگیز می توانید از اطلاعات آنها استفاده کنید. این اطلاعات را تکمیل کنید و در قسمت وب سایت خود منتشر کنید. این نوع محتوا را پست مهمان می گویند که از اطلاعات کاربران کمپین در شبکه های اجتماعی بدست می آید. پست های مهمان حاوی اطلاعات مهم و کاربرپسند است که می تواند در افزایش بازدید سایت موثر واقع شود.
برای افزایش بازدید گوگل یک راهکار مفید دیگر، استفاده از یک سیستم مفید است. این کار به شما اجازه می دهد از ترافیک در حال تکرار دریافت کنید. اگر بیش از حد بخواهید به موتورهای جستجو و یا رسانه های اجتماعی برای افزایش بازدید گوگل وابسته شوید، پس از مدتی به جای پیشرفت، پسرفت می کنید. نباید به اصول سئو بیش از حد وابسته و مقید باشید. در این صورت یک شبه ترافیک خود را از دست می دهید و رتبه سایت کم می شود.
توجه داشته باشید که رسانه های اجتماعی هم مثل گوگل مدام الگوریتم های خود را تغییر می دهند. شما باید بتوانید از سیستمی استفاده کنید که مدام ترافیک زیادی را به سمت سایت ارسال می کند. همچنین باید بتوانید الگوریتم های جدید را با بررسی و روش های آزمایشی پیدا کنید. برخی از روش ها ترافیک تکراری را به سمت سایت ارسال می کند. باید بتوانید این روش ها را پیدا کنید.